Karib A: 18.11 – 02.12.2017 – zakończony
Zaokrętowanie: pierwszego dnia rejsu Le Marin (Martynika), godzina 1800
Wyokrętowanie: ostatniego dnia rejsu Le Marin (Martynika), godzina 0900
Trasa: Martynika – (Dominika) – St.Vincent i Grenadyny – St. Lucia – Martynika
Jacht: NOWY (2017) katamaran Lagoon 400
Kolejny piękny rejs po Antylach Małych – przed nami!
Te piękne plaże z palmami czy dzikie lasy z wodospadami, rosnące banany na drzewach, tropikalna roślinność, najznakomitsze grapefruity, czy ananasy wyrastające z ziemi, krystalicznie czysta i ciepła woda, gorąco, wietrznie, specyficzna, przyjazna ludność, różne państwa … => wciąż zachęcają kolejne rzesze żeglarzy, żeby tam pojechać! Bo cóż nam więcej potrzeba => wiatru, morza i piękna krajobrazu…
Rejs po Karaibach to niezapomniana przygoda!
Nie należy myśleć jednak, iż bez porządnego żeglowania się tam nie obędzie! Przeloty między wyspami, gdzie jest tylko ocean – to czasem 15-30 Mm. Płynąc wzdłuż wyspy jesteśmy osłonięci przed falą i wiatrem, ale na otwartej przestrzeni… – mamy kilka godzin świetnej żeglugi raz z falą i wiatrem, a raz pod…
Karaiby dostarczają wrażeń pod każdym względem! Dlatego tak chętnie co roku tam wracamy!
Dominika – wspaniała, dzika, zielona wyspa, górzysta, zalesiona, pochodzenia wulkanicznego, jedyna w swoim rodzaju. Stanowi państwo o tej samej nazwie. Posmakujemy tutaj najlepszych grapeiftutów jakie się komukolwiek przyśniły, popłyniemy dziką Indian River, która zachwyca przedziwnymi korzeniami drzew oraz szczególnym trunkiem o pięknej nazwie
Dynamit, spotkamy miłych i sympatycznych ludzi, przyjaciół naszych od lat… Wspomnienia z mantrowego rejsu po Dominice można przeczytać tutaj.
St. Vincent i Grenadyny – to znany nam z pocztówek karaibski raj 30 wysp, a raczej wysepek i atoli, piaszczystych plaży z palmami, ciągnących się na odcinku ok. 60 km od St. Vincent do Grenady, obmywanych po wschodniej stronie przez fale Oceanu Atlantyckiego a od zachodniej przez fale Morza Karaibskiego. Każda z tych wysp jest inna. Otoczone rafami koralowymi i lazurowym morzem posiadają najpiękniejsze plaże na Karaibach.
Warto tu zobaczyć m.in:
- St. Vincent – wysoka, zielona wyspa, otoczona zewsząd deszczowym lasem tropikalnym. Możemy zorganizować wycieczkę do wulkanu Soufriere (1220 m n.p.m.). Znajduje się tutaj też znana zatoczka Wallilabou Bay, słynąca z nakręconego tam filmu „Piraci z Karaibów”, a także ciekawa miejscowość – stolica Kingstown oraz wiele innych pochowanych fajnych zatoczek…
- Mayreau z ulubioną zatoczką Salt Whistle Bay, także ze świetną knajpką Boba Marley’a i jej właścicielem Robertem, tam też zapewne spotkamy przyjaciela Denisa, który zorganizuje dla nas barbeque przy ognisku na znanym archipelagu Tobago Keys…
- Palm Island – prywatna wyspa z zielonymi palmami i białym piaseczkiem, gdzie Pinacolada smakuje jak nigdzie indziej…
- Clifton przy Union Island – z widowiskowym, małym lotniskiem tuż przy porciku, otoczonego rafami
- Mustique – kolejna ciekawa wyspa z archipelagu Grenadyn, gdzie mają swoje letniskowe domki m.in. Mick Jagger, Bryan Adams czy Eric Clapton i inne….
St.Lucia – kolejna przepiękna wyspa – stanowiąca jednocześnie państwo, z charakterystycznym, podwójnym szczytem „The Pitons„, wyrastającym z wody na wysokość 2000 stóp, widocznym już z daleka. Wzniesienia te w 2004 r. zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Każdy żeglarz trafia również do bajecznej zatoczki Marigot Bay, nie sposób jej pominąć! Tu też warto zorganizować całodzienną wycieczkę z lokalnym posiłkiem.
Grenada – to znów inne państwo, w skład którego wchodzi wyspa Grenada i jeszcze inne, mniejsze: Carriacou, Ronde Island, Mała Martynika. Wszystkie godne polecenia, szczególnie Carriacou, z jej specyficzną ludnością i niespotykanymi sklepikami, a także sama Grenada – ze sporą ilością fajnych kotwicowisk i urozmiconym wnętrzem…
Martynika – francuska wyspa, górzysta, wulkaniczna. Ciekawe kotwicowiska to Les Anses – d’Arlet, Anse Mitan, Anse Turin i miasteczko Saint Pierre, stolicą jest Fort de France, a my zaczynamy i kończymy na południu – w Le Marin.
W trakcie rejsu można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.
Nasza Szkoła Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Motorowodniactwo oraz Żeglarstwo,
Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… – Kapitanowie odpowiedzą na pytania, wytłumaczą, przeszkolą..
Kapitanami jachtów będą fachowcy, jak zawsze, osoby znające akwen, lokalne zwyczaje, żeglujące wiele lat po karaibskich wodach, chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.
Z nami można się wiele nauczyć!
Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.
Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!
Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.
Karib A: 18.11 – 02.12.2017 (14 dni)
- Zaokrętowanie: 18.11.2017 Le Marin (Martynika), godzina 1800
- Wyokrętowanie: 02.11.2017 Le Marin (Martynika), godzina 0900
- planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania wieczorem dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu
Planowana trasa rejsu:
Martynika – (Dominika) – St.Vincent i Grenadyny – St. Lucia – Martynika
- Uwaga! Podana trasa jest tylko prognozowana i zależy przede wszystkim od warunków atmosferycznych
NOWY (2017) katamaran Lagoon 400
plan jachtu | |||||||||||||||||||||
|
sterówka | ||||||||||||||||||||
kambuz | => bardzo wygodna jednostka, posiada 4 duże 2-osobowe kabiny z łazienkami (mieści się dużo bagażu :-), oraz 2 kabiny 1-osobowe na dziobie, są tu 4 WC i prysznice z ciepłą wodą oraz prysznic na rufie, przestronny salon, siatka na dziobie pomiędzy kadłubami, w pełni wyposażony kambuz (z lodówką i piekarnikiem).. elektryczną windę kotwiczną, autopilot, VHF, GPS, sondę, wiatromierz, odtwarzacz CD z głośnikami, pełne wyposażenie nawigacyjne, ratownicze, PPOŻ, ponton wraz z silnikiem zaburtowym, drabinkę do schodzenia do wody, co ułatwia kąpiele, pełnolistwowy grot, dodatkowo wentylatory w każdej kabinie, panele słoneczne, inwerter, sprzęt ABC nurkowania… | ||||||||||||||||||||
mesa | kabina |
Cena: 1050 EUR
- cena zawiera:
- pobyt na jachcie w kabinie 2-osobowej
- opiekę profesjonalnego skippera znającego akwen
- podstawowe szkolenie żeglarskie
- pościel, ręczniki
- ponton wraz z silnikiem zaburtowym
- sprzątanie po rejsie
- ubezpieczenie NW na jachcie
- cena nie zawiera:
- dojazdu (przelot samolotem z PL na Martynikę to koszt ok. 3000 PLN /zdarzają się okazję po 300 EUR w dwie strony, trzymamy „rękę na pulsie”!/, latają z Warszawy linie Air France, z Paryża Air Caraibes i inne, pomagamy w rezerwacji!)
- wyżywienia, opłat portowych, opłat granicznych, paliwa do jachtu i pontonu
=> będą opłacane ze wspólnej kasy:- ok. 150 EUR + 180 USD /osobę
- dzieci w wieku 5 – 10 lat: 100 EUR + 120 USD / osobę
- dzieci w wieku 3-5 lat: 50% składki
- składka rozliczana jest wspólnie z załogą, kapitan zwolniony
- dojazdu z/na lotnisko => ok.20 EUR/osobę
- kaucji 80 EUR/osobę (z czego 20 EUR zwrotne po bezawaryjnym przebiegu rejsu, pozostała kwota bezzwrotna, przeznaczona na ubezpieczenie kaucji)
- własnych wydatków (wycieczki, puby, napoje procentowe)
- ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą na czas wyjazdu (można rezerwować u nas w biurze, jesteśmy agentem firmy Allianz, wystawiamy polisy ubezpieczeniowe – turystyczne Tramp)
- inne uwagi:
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
- egzamin i patent issa: 350 zł
WSPOMNIENIA z niektórych REJSÓW po WYSPACH KARAIBSKICH
- Grudniowe Karaiby, Antyle Małe, 28.11 – 12.12.2015, kat. Lagoon 400 s/y Acharon => foto
- Grudniowe Karaiby , Antyle Małe, 05.12 – 23.12.2014, kat. Lagoon 400 s/y Four IV => foto
- Hiszpańskie, Amerykańskie i Brytyjskie Wyspy Dziewicze, 03.2013, kat. Catana 47 s/y Isandra => video
- Grudniowe Karaiby, Antyle Małe, 30.11 – 15.12.2012, kat. Lagoon 400 s/y Acharon => foto
- Grudniowe Karaiby, Antyle Małe, 30.11 – 15.12.2012, kat. Lagoon 400 s/y Acharon => facebook
- Rejs 24.01 – 07.02.2009 po Wyspach Karaibskich, kat. Athena 38 s/y Charabia => foto
- Wyspy Karaibskie- żeglowanie, nurkowanie i zwiedzanie, 07.02 – 21.07.2009, Athena 38 => video
- KARAIBY 01-15.03.2008, Athena 38 s/y Ceclia => foto
- KARAIBY 16.02 – 01.03.2008, Sun Odyssey 36i s/y Melite => foto
- Wspomnienia z rejsu po Karaibach 2008 => art. Agata Pyziak
- Karaiby 2005/2006 – rejs turystyczny, Boże Narodzenie 2005, Sylwester => video
- Atlantyk w Talary dwa => 05-22.12.2005r => video
- SZKOŁA POD ŻAGLAMI – wiosna 2005 => STS Fryderyk Chopin => video
Warunki rezerwacji
- należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
- następnie przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
- w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
- pozostała kwota płatna jest na 6 tygodni przed rozpoczęciem rejsu