Prawo drogi dla żeglarzy (interpretacje)
Przepisy, prawo drogi, ocena ryzyka, ograniczona widoczność… – można o tym przeczytać, potem przeanalizować i przygotować się do rejsu… teoretycznie…
W praktyce wszystko wygląda zupełnie inaczej.
Żeglujemy już wiele lat i co roku przytrafiają nam się jakieś nowe sytuacje, w których znajomość prawa morskiego okazuje się niezbędna.
Wiedzę trzeba szlifować całe życie, aby coraz lepiej dbać o bezpieczeństwo naszych współtowarzyszy żeglarskich przygód!
Dlatego warto posłuchać osób, które mają ogromne morskie i życiowe doświadczenie, chętnie przekazują wiedzę i opowiadają o swoich przygodach… – aby zainteresować i ustrzec początkujących kapitanów, zwrócić uwagę na istotne kwestie…
Dlatego namawiamy na uczestnictwo w Warsztatach z Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu, prowadzonych przez świetnego praktyka – kpt. Adama Kantorysińskiego, posiadającego ogromną wiedzą i niebagatelne doświadczenie, do tego ciekawie opowiadającego i rozwiewającego wszelkie wątpliwości.
Warto wiedzieć jak zachować się np. w sytuacji zagrożenia życia podczas żeglugi, co i jak zrobić? Warto wiedzieć, czy zaistniała dana sytuacja wymaga wezwania pomocy? Jak to jest dokładnie z tym holowaniem i ratowaniem życia/mienia na morzu? Nie raz zastanawialiśmy się, czy i jak ustąpić z drogi promowi, choć płyniemy pod żaglami? Jak ominąć rybaka? Jak ocenić ryzyko ewentualnej kolizji i jak postępować w przypadku jej zaistnienia?
Na te i inne pytania uzyskamy odpowiedzi na kursie z Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu.
Zapraszamy! WARTO!!!
Czego dowiemy się na kursie?
znajomości wybranych przepisów COLREGS – 72 dotyczących żeglarzy na jachtach oraz statkach żaglowych,
- wiedzy praktycznej o innych użytkownikach morza,
- zasad pierwszeństwa na morzu bez paragrafów i numerów prawideł,
- zasad postępowania na torach wodnych i w Systemach Rozgraniczenia Ruchu,
- metod i sposobów oceny ryzyka kolizji,
- postępowania w przypadku zaistnienia ryzyka kolizji,
- wariantów manewrów możliwych do wykonania w sytuacji „ryzyka kolizji” przez jachty oraz żaglowce,
- zasad postępowania w warunkach „ograniczonej widzialności”
- logiki przepisów wybranych pod kątem potrzeb oficerów na jachtach i statkach żaglowych.
Zajęcia odbywają się w weekendy => sobota (w godzinach 1000 – 1800, z przerwą na obiad) – niedziela (1000 – 1700, z przerwą na obiad) w miejscowościach:
WROCŁAW: Fundacja „HOBBIT”, Pl. Św. Macieja 5 a
- KOŁOBRZEG, GDYNIA, GÓRKI ZACHODNIE
- SZCZECIN: Przystań Jachtowa „POGOŃ”, ul. Przestrzenna 3
- oraz wszędzie tam, gdzie zbierze się grupa zainteresowanych
Dokładne informacje na temat danego kursu, w tym adres wraz dojazdem – wysyłamy przed kursem.
W razie jakichkolwiek pytań – prosimy o kontakt.
kpt. Adam Kantorysiński
Uprawnienia:
Świadectwo Oficera Wachtowego na statkach o poj. brutto 500 i powyżej, Kapitan jachtowy żeglugi wielkiej, Kapitan motorowodny żeglugi wielkiej, Świadectwo radarowe + ARPA, Świadectwo Ogólne Operatora GMDSS, STCW…
Doświadczenie:
Przepłynął ponad 40 tys. Mm jako skipper na jachtach pow. 12 m, otrzymał 2 wyróżnienia „Żeglarski Rejs Roku”, pracował jako Starszy Rybak oraz Kierownik Jednostki Rybackiej, jako I Oficer na STS VISSINGEN, Starszy Oficer STS PEACE, Starszy Marynarz na statkach pow. 500 GT, Bosman STS Fryderyk Chopin (23 tys. Mm), I Oficer STS Fryderyk Chopin (29 tys. Mm) i Kapitan STS Fryderyk Chopin (1998-2009, 97 tys. Mm)…
KOD | TERMIN | ILOŚĆ DNI | MIEJSCE | CENA |
MPDM-1 | 18.03 – 19.03.2017 | 2 | Gdańsk | 440 PLN |
MPDM-2 | 10.06 – 11.06.2017 | 2 | Kołobrzeg | 440 PLN |