Rejsy na żaglowcu s/y Bonawentura – sezon 2015

Kod rejsów: Bona 1-23

Sezon 2015
Jacht: s/y Bonawentura
Długość całkowita: 20 m

Powierzchnia żagli: 150 m2
Rok budowy/przebudowy/remontu generalnego: 1948/1992/2013
Kabiny/koje: 3/14 (4+4+4+2)

 

Gosia

Żaglowiec s/y Bonawentura sezon rozpoczęła już pod koniec kwietnia rejsami po Bałtyku, podczas których odwiedzono m.in. porty południowej Szwecji (Hanöbukten), Olandię i Bornholm.

Etap do Göteborga przebiegał przez Danię, gdzie odwiedzono królewską Kopenhagę, zamek Hamleta w Helsingor, wyspy Kattegatu i w końcu szkiery zachodniej Szwecji.  Potem żeglowaliśmy po ciekawych krajobrazowo i nawigacyjnie zakamarkach południowej Norwegii, by w kolejnym etapie dołączyć do Tall Ships Races w Ålesund.

Zapraszamy wciąż na III etap The Tall Ships Races 2015 (BONA-4) , oferujemy spore zniżki! /więcej info poniżej/

Następnie po zakończeniu regat, Bonawentura przepłynie Kanał Kiloński i skieruje się na Morze Północne, gdzie u wybrzeży Anglii, Holandii i północno-zachodnich Niemiec odbędą się rejsy pływowe.

Na początku września opuścimy wody Morza Północnego i przez i Zatokę Biskajską pożeglujemy dalej wzdłuż słonecznego wybrzeża Portugalii i Hiszpanii. W listopadzie poszukamy słońca na Wyspach Kanaryjskich, weźmiemy

Okrętujemy się na s/y Boawentura w Kristiansand

udział w rozpoczęciu międzynarodowych regat ARC w Las Palmas. Święta Bożego Narodzenia i Sylwester spędzimy na wyspach, które opuścimy dopiero wiosną 2016, udając się w podróż powrotną w stronę „starego kontynentu”.

Rejsy na żaglowcu s/y Bonawentura współorganizujemy wraz z firmą Błękitny Piotruś.

W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości  => prosimy o KONTAKT!


Rejsy mają charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsów będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana. Kapitan odpowie na pytania, wytłumaczy, przeszkoli..

Kapitanami poszczególnych etapów będą fachowcy, kapitanowie jachtowi i instruktorzy żeglarstwa z wieloletnią praktyką, osoby chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

shop_258025aW trakcie rejsów można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.

Nasza Akademia Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Sporty Motorowodne oraz w dziedzinie Żeglarstwo.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.shop_c069fd1

Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!

Należy jednak pamiętać, iż decydując się na rejs – morze stawia nam szczególne zobowiązania.  Trzeba być przygotowanym do konieczności pracy na jachcie o każdej porze doby, o możliwych ciężkich warunkach pogodowych i możliwości podlegania chorobie morskiej.

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

 

SYMBOL REJSU

TERMIN

TRASA

CENA PLN

BONA-1

27.06 – 04.07

Kristiansand – porty południowej Norwegii – Bergen

wspomnienia

BONA-2

04.07 – 11.07

Bergen – porty zachodniej Norwegii – Ålesund

1650

BONA-3

14.07 – 26.07

Ålesund – Tall Ships Races – cruise in company – Kristiansand

2340

BONA-4

27.07 – 06.08

Kristiansand – Tall Ships Races – Race Two – Aalborg/Rostock

2340

1800

BONA-5

09.08 – 15.08

Rostock – porty północno-wschodnich Niemiec i Łaby – Hamburg

1480

BONA-6

15.08 – 29.08

Hamburg – Wyspy Fryzyjskie – Tamiza – Londyn

2700

BONA-7

29.08 – 05.09

Londyn – Tamiza – Markermeer – Ijsselmeer – Amsterdam

1650

BONA-8

05.09 – 19.09

Amsterdam – Brighton – Cherbourg – Jersey – Brest

1710

BONA-9

19.09 – 26.09

Jesienne Biskaje dla lubiących wyzwania: Brest- zat. Biskajska – La Coruna

1300

BONA-10

26.09 – 03.10

Jesienna iberiada etap I: La Coruna – Vigo – Porto

1300

BONA-11

03.10 – 10.10

Jesienna iberiada etap II: Porto – Nazare – Lizbona

1300

BONA-12

10.10 – 17.10

Jesienna iberiada etap III: Lizbona – Sines – Faro – Kadyks

1300

BONA-13

17.10 – 24.10

Jesienna iberiada etap IV: Kadyks – Gibraltar – Malaga

1300

BONA-14

24.10 – 31.10

Jesienna iberiada etap V: Malaga – Ceuta – Gibraltar- Kadyks

1750

BONA-15

31.10 – 07.11

W drodze ku słońcu: Kadyks – Las Palmas

1450

BONA-16

07.11 – 14.11

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1450

BONA-17

14.11 – 21.11

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1450

BONA-18

21.11 – 28.11

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1450

BONA-19

28.11 – 05.12

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1650

BONA-20

05.12 – 12.12

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1950

BONA-21

12.12 – 19.12

Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas

1850

BONA-22

19.12 – 27.12

Święta na plaży: Boże Narodzenie na Wyspach Kanaryjskich

2100

BONA-23

27.12 – 03.01

Nochevieja! Sylwester na Wyspach Kanaryjskich

2250

trasa
GosiaTalarRybicka (28) (Medium)Podane trasy rejsów mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu.

cena z tabeli zawiera:

  • koję na jachcie
  • opiekę kapitana
  • podstawowe szkolenie żeglarskie
  • ubezpieczenie NNW i KL
  • GosiaTalarRybicka (8) (Medium)opłaty portowe i administracyjne
  • paliwo do jachtu
  • gaz i wodę
  • ubezpieczenie jachtu
  • podatek VAT

cena nie zawiera:

  • dojazdu
    • pomagamy w znalezieniu dogodnego transportu!
  • składki na kaucję zwrotną po bezawaryjnym przebiegu rejsu: 30 EUR/osobę (zbierana na poczet ew. szkód powstałych z winy uczestnika)
  • opłat za sanitariaty (WC, prysznice) w portach, w których nie są one wliczone w postój jachtów
  • sprzątania jachtu po rejsie
  • shop_3d16d93pościeli (zalecane śpiwory)
  • własnych wydatków (wycieczki, tawerny, napoje procentowe)

inne uwagi:

  • wyżywienie => składka ok. 10 EUR /osobę/dzień zbierana w dniu zaokrętowania, rozliczana wspólnie z załogą (kapitan zwolniony)
    • w trakcie rejsu załoga jest podzielona na wachty przez kapitana, w tym wachtę kambuzową, która przygotowuje posiłki dla całej załogi oraz sprząta po posiłkach i gotowaniu. Pory posiłków są stałe, mogą być jednak zmieniane przez kapitana w przypadku manewrów lub na postoju. Wachta kambuzowa odpowiada również za stan zapasów żywności.
  • dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
  • ...widoki przepiękne!dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
  • egzamin i patent issa: 350 zł
  • Ubezpieczenie KL i NNW: w cenie
    • wszyscy uczestnicy rejsu są ubezpieczeni przez organizatora na czas trwania rejsu od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia, do godziny 24:00 w dniu zakończenia rejsu.
  • Rodzaj rejsów: stażowo-turystyczny
    • Rejs stażowo-turystyczny daje możliwość zdobycia doświadczenia żeglarskiego w żegludze pełnomorskiej oraz godzin stażowych, łączy przyjemne z pożytecznym pozwalając poznać nowe, ciekawe miejsca. Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana.
  • GosiaTalarRybicka (24) (Medium)Staż: 60-100 h/tydzień
    • Według wytycznych określonych w rozporządzeniu ministra sportu i turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej, aby ubiegać się o wyższe państwowe stopnie żeglarskie należy posiadać udokumentowany staż morski. Po rejsie każdy z uczestników otrzyma opinię z rejsu na żaglowcu. Podana liczba godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest orientacyjna – uzależnione jest to od warunków meteorologicznych oraz od intensywności żeglugi.
  • Transport: dojazd własny
    • Dojazd i powrót oraz wszelkie opłaty związane z transferem z/do portu nie są wliczone w cenę. Uczestnicy rejsu organizują go we własnym zakresie. W razi potrzeby pomożemy wyszukać najkorzystniejsze połączenia lotnicze lub autokarowe.

O ŻAGLOWCU

shop_258025as/y BONAWENTURA to jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. Pierwotnie BONAWENTURA była kutrem rybackim, a następnie holownikiem. W 1992 roku została przebudowana na żaglowiec, o rzadko spotykanym osprzęcie żaglowym typu żebrowego, zwanym popularnie „Va Marie”.
W latach 2010-2013 żaglowiec przeszedł gruntowny remont i renowację, dzięki którym stał się jednostką przygotowaną na każdy rejs – morski i oceaniczny.

DANE TECHNICZNE

  • Rok budowy/przebudowy/remontu generalnego: 1948/1992/2013
  • Długość całkowita: 20 m
  • Długość bez bukszprytu: 16,40 m
  • Powierzchnia żagli: 150 m2
  • Liczba masztów: 2
  • Silnik: „Rekin” 95 KM – diesel
  • Ilość koi: 14
WYPOSAŻENIE ŻAGLOWCA

  • GPS
  • plotter wielofunkcyjny z repetytorem
  • nadajnik/odbiornik AIS
  • radar
  • autopilot
  • zdublowany stacjonarny radiotelefon UKF
  • dwa ręczne radiotelefony UKF
  • telefon satelitarny
  • NAVTEX
  • echosonda
  • wiatromierz
  • wskaźnik wychylenia płetwy sterowej
INFORMACJE DODATKOWE

  • Jacht posiada pełne wyposażenie bezpieczeństwa, p.poż, nawigacyjne i kambuzowe
  • Do dwie toalety, prysznic z ciepłą wodą, wygodny kambuz (kuchenka trzypalnikowa, piekarnik, zlew dwukomorowy, lodówka 100 l), autopilot, radar, AIS, GPS z ploterami i inne
  • Obecnie do dyspozycji załogi są dwa czteroosobowe kubryki – dziobowy i rufowy, oraz cztery koje w mesie
  • Jacht jest bardzo dzielny, sprawdzony w trudnych warunkach, do tego przepięknie się prezentuje i zachwyca wszystkich!
  • Serdecznie polecamy! 

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie my przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

[contact-form-7 id=”1710″ title=”FormularzZapytanie”]

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125