Kod rejsów: Bona 1-23
Sezon 2015
Jacht: s/y Bonawentura
Długość całkowita: 20 m
Powierzchnia żagli: 150 m2
Rok budowy/przebudowy/remontu generalnego: 1948/1992/2013
Kabiny/koje: 3/14 (4+4+4+2)
Żaglowiec s/y Bonawentura sezon rozpoczęła już pod koniec kwietnia rejsami po Bałtyku, podczas których odwiedzono m.in. porty południowej Szwecji (Hanöbukten), Olandię i Bornholm.
Etap do Göteborga przebiegał przez Danię, gdzie odwiedzono królewską Kopenhagę, zamek Hamleta w Helsingor, wyspy Kattegatu i w końcu szkiery zachodniej Szwecji. Potem żeglowaliśmy po ciekawych krajobrazowo i nawigacyjnie zakamarkach południowej Norwegii, by w kolejnym etapie dołączyć do Tall Ships Races w Ålesund.
Zapraszamy wciąż na III etap The Tall Ships Races 2015 (BONA-4) , oferujemy spore zniżki! /więcej info poniżej/
Następnie po zakończeniu regat, Bonawentura przepłynie Kanał Kiloński i skieruje się na Morze Północne, gdzie u wybrzeży Anglii, Holandii i północno-zachodnich Niemiec odbędą się rejsy pływowe.
Na początku września opuścimy wody Morza Północnego i przez i Zatokę Biskajską pożeglujemy dalej wzdłuż słonecznego wybrzeża Portugalii i Hiszpanii. W listopadzie poszukamy słońca na Wyspach Kanaryjskich, weźmiemy
udział w rozpoczęciu międzynarodowych regat ARC w Las Palmas. Święta Bożego Narodzenia i Sylwester spędzimy na wyspach, które opuścimy dopiero wiosną 2016, udając się w podróż powrotną w stronę „starego kontynentu”.
Rejsy na żaglowcu s/y Bonawentura współorganizujemy wraz z firmą Błękitny Piotruś.
W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości => prosimy o KONTAKT!
Rejsy mają charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsów będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana. Kapitan odpowie na pytania, wytłumaczy, przeszkoli..
Kapitanami poszczególnych etapów będą fachowcy, kapitanowie jachtowi i instruktorzy żeglarstwa z wieloletnią praktyką, osoby chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.
W trakcie rejsów można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.
Nasza Akademia Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Sporty Motorowodne oraz w dziedzinie Żeglarstwo.
Z nami można się wiele nauczyć!
Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.
Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!
Należy jednak pamiętać, iż decydując się na rejs – morze stawia nam szczególne zobowiązania. Trzeba być przygotowanym do konieczności pracy na jachcie o każdej porze doby, o możliwych ciężkich warunkach pogodowych i możliwości podlegania chorobie morskiej.
Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.
SYMBOL REJSU |
TERMIN |
TRASA |
CENA PLN |
BONA-1 |
27.06 – 04.07 |
Kristiansand – porty południowej Norwegii – Bergen |
|
BONA-2 |
04.07 – 11.07 |
Bergen – porty zachodniej Norwegii – Ålesund |
1650 |
BONA-3 |
14.07 – 26.07 |
Ålesund – Tall Ships Races – cruise in company – Kristiansand |
2340 |
BONA-4 |
27.07 – 06.08 |
Kristiansand – Tall Ships Races – Race Two – Aalborg/Rostock |
1800 |
BONA-5 |
09.08 – 15.08 |
Rostock – porty północno-wschodnich Niemiec i Łaby – Hamburg |
1480 |
BONA-6 |
15.08 – 29.08 |
Hamburg – Wyspy Fryzyjskie – Tamiza – Londyn |
2700 |
BONA-7 |
29.08 – 05.09 |
Londyn – Tamiza – Markermeer – Ijsselmeer – Amsterdam |
1650 |
BONA-8 |
05.09 – 19.09 |
Amsterdam – Brighton – Cherbourg – Jersey – Brest |
1710 |
BONA-9 |
19.09 – 26.09 |
Jesienne Biskaje dla lubiących wyzwania: Brest- zat. Biskajska – La Coruna |
1300 |
BONA-10 |
26.09 – 03.10 |
Jesienna iberiada etap I: La Coruna – Vigo – Porto |
1300 |
BONA-11 |
03.10 – 10.10 |
Jesienna iberiada etap II: Porto – Nazare – Lizbona |
1300 |
BONA-12 |
10.10 – 17.10 |
Jesienna iberiada etap III: Lizbona – Sines – Faro – Kadyks |
1300 |
BONA-13 |
17.10 – 24.10 |
Jesienna iberiada etap IV: Kadyks – Gibraltar – Malaga |
1300 |
BONA-14 |
24.10 – 31.10 |
Jesienna iberiada etap V: Malaga – Ceuta – Gibraltar- Kadyks |
1750 |
BONA-15 |
31.10 – 07.11 |
W drodze ku słońcu: Kadyks – Las Palmas |
1450 |
BONA-16 |
07.11 – 14.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-17 |
14.11 – 21.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-18 |
21.11 – 28.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-19 |
28.11 – 05.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1650 |
BONA-20 |
05.12 – 12.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1950 |
BONA-21 |
12.12 – 19.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1850 |
BONA-22 |
19.12 – 27.12 |
Święta na plaży: Boże Narodzenie na Wyspach Kanaryjskich |
2100 |
BONA-23 |
27.12 – 03.01 |
Nochevieja! Sylwester na Wyspach Kanaryjskich |
2250 |
trasa
Podane trasy rejsów mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu.
cena z tabeli zawiera:
- koję na jachcie
- opiekę kapitana
- podstawowe szkolenie żeglarskie
- ubezpieczenie NNW i KL
- opłaty portowe i administracyjne
- paliwo do jachtu
- gaz i wodę
- ubezpieczenie jachtu
- podatek VAT
cena nie zawiera:
- dojazdu
- pomagamy w znalezieniu dogodnego transportu!
- składki na kaucję zwrotną po bezawaryjnym przebiegu rejsu: 30 EUR/osobę (zbierana na poczet ew. szkód powstałych z winy uczestnika)
- opłat za sanitariaty (WC, prysznice) w portach, w których nie są one wliczone w postój jachtów
- sprzątania jachtu po rejsie
- pościeli (zalecane śpiwory)
- własnych wydatków (wycieczki, tawerny, napoje procentowe)
inne uwagi:
- wyżywienie => składka ok. 10 EUR /osobę/dzień zbierana w dniu zaokrętowania, rozliczana wspólnie z załogą (kapitan zwolniony)
- w trakcie rejsu załoga jest podzielona na wachty przez kapitana, w tym wachtę kambuzową, która przygotowuje posiłki dla całej załogi oraz sprząta po posiłkach i gotowaniu. Pory posiłków są stałe, mogą być jednak zmieniane przez kapitana w przypadku manewrów lub na postoju. Wachta kambuzowa odpowiada również za stan zapasów żywności.
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
- egzamin i patent issa: 350 zł
- Ubezpieczenie KL i NNW: w cenie
- wszyscy uczestnicy rejsu są ubezpieczeni przez organizatora na czas trwania rejsu od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia, do godziny 24:00 w dniu zakończenia rejsu.
- Rodzaj rejsów: stażowo-turystyczny
- Rejs stażowo-turystyczny daje możliwość zdobycia doświadczenia żeglarskiego w żegludze pełnomorskiej oraz godzin stażowych, łączy przyjemne z pożytecznym pozwalając poznać nowe, ciekawe miejsca. Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana.
- Staż: 60-100 h/tydzień
- Według wytycznych określonych w rozporządzeniu ministra sportu i turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej, aby ubiegać się o wyższe państwowe stopnie żeglarskie należy posiadać udokumentowany staż morski. Po rejsie każdy z uczestników otrzyma opinię z rejsu na żaglowcu. Podana liczba godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest orientacyjna – uzależnione jest to od warunków meteorologicznych oraz od intensywności żeglugi.
- Transport: dojazd własny
- Dojazd i powrót oraz wszelkie opłaty związane z transferem z/do portu nie są wliczone w cenę. Uczestnicy rejsu organizują go we własnym zakresie. W razi potrzeby pomożemy wyszukać najkorzystniejsze połączenia lotnicze lub autokarowe.
O ŻAGLOWCU
s/y BONAWENTURA to jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. Pierwotnie BONAWENTURA była kutrem rybackim, a następnie holownikiem. W 1992 roku została przebudowana na żaglowiec, o rzadko spotykanym osprzęcie żaglowym typu żebrowego, zwanym popularnie „Va Marie”.
W latach 2010-2013 żaglowiec przeszedł gruntowny remont i renowację, dzięki którym stał się jednostką przygotowaną na każdy rejs – morski i oceaniczny.
DANE TECHNICZNE
|
WYPOSAŻENIE ŻAGLOWCA
|
|
|
INFORMACJE DODATKOWE
|
Warunki rezerwacji
- należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
- następnie my przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
- w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
- pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu