Bonawentura w Norwegii’15

jacht:    s/y Bonawentura
data i port zaokrętowania:     27.06.2015 Kristiansand (Norwegia)
data i port   wyokrętowania: 04.07.2015 Bergen (Norwegia)
skład załogi:  Małgorzata Talar  – Rybicka (kpt.), Marek Kassur (of.I), Aleksandra Kata (of.II), Krzysztof Gackiewicz (of.III), załoga: Stanisław Rybicki, Michał Polak, Michał Remer, Dawid Grzeszczuk, Daniel Zalewski
trasa rejsu: Kristiansand – Korshamn – Stavanger – Upsangervaagen – Norheimsund – Bergen
ilość godzin ilość Mm
w rejsie pod żaglami na silniku przebyto Mm
– 91,5h – – 34,5h  –  – 57h – – 370Mm –

fot. Michał Remer, Michał Polak, Małgorzata Talar-Rybicka

Rejs żaglowcem Bonawentura – to niezapomniane przeżycie… do tego fiordy norweskie, przepiękne widoki, świetni ludzie, i znakomita załoga!

Przypomniały mi się „czasy opalowo – jodkowe”, kiedy to większość rejsu spędza się na wodzie… niemal każdą noc żeglowaliśmy… albo w fiordach, albo na otwartym morzu (91,5h żeglugi, 67,5h postoju). Wszyscy super wpasowali się w rytm czterogodzinnych wacht… szkoda, że tak szybko się skończyło…

Sporo łowiliśmy… 4 z 6 obiadowych posiłków  stanowiły złowione przez nas ryby – raz makrele, a raz dorsze i inne.. – pyszności! A w Stavanger spotkaliśmy kpt. Ziemka Barańskiego. Dalej popłynęliśmy do Hardanger Fartøyvernmuseum w Norheimsund, gdzie specjalnie dla nas otwarto muzeum i uczyliśmy się skręcać konopną linę. Podziwialiśmy wodospady i ośnieżone szczyty gór, podczas gdy my opalaliśmy się w krótkich rękawkach… Do tego koncert Stinga na początek i Eltona Johna na koniec…

Było extra!

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.