Kod rejsu: Bona-1 => zakończony
Termin: 27.06 – 04.07.2015 (7 dni)
Zaokrętowanie: 27.06.2015 Kristiansand
Wyokrętowanie: 04.07.2015 Bergen
Kapitan: Małgorzata Talar -Rybicka
Trasa: Kristiansand – porty południowej Norwegii – Bergen
Cena: 1480 PLN
Rejs na s/y Bonawentura z Kristiansand do Bergen – to jeden z wielu etapów żaglowca w sezonie 2015, współorganizowany z firmą Błękitny Piotruś – jakże ciekawy i żeglarsko i turystycznie.
Oto kilka informacji o akwenie:
Kristiansand
- W Kristiansand znajduje sie jeden z największych portów w Norwegii, spore miasto (na 8 miejscu pod względem wielkości), z bardzo ciekawym wejściem, trochę w stylu szwedzkich szkierów..
- Znajduje się tutaj największa norweska uczelnia, mieszka wielu młodych ludzi, miasto tętni życiem…
- Odbywa się corocznie Quart Music Festival
- ciekawym obiektem do zwiedzania jest forteca Christiansholm Festning z 1672r. a także klimatyczne, stare miasto Kristiansand – Posebyen
Fiordy Norweskie
- Fiordy => są to tzw. wąskie przejścia pomiędzy wysokimi i skalistymi brzegami, rodzaj rzeki, wpływającej daleko w ląd. Powstałe w wyniku zalania żłobów i dolin polodowcowych fiordy – są bardzo charakterystyczne dla zachodniego wybrzeża Norwegii. To one będą stanowić główną atrakcję naszego rejsu!
- Niesamowite widoki gwarantowane!
- Oto oficjalna strona krainy fiordów w Norwegii => tutaj
- Czytając www.visitnorway.com dowiadujemy się, iż fiordy zostały zwycięzcą w ankiecie na najbardziej popularne miejsce światowego dziedzictwa, przeprowadzonej przez czasopismo National Geographic Traveler i ośrodek National Geographic Center for Sustainable Destinations
- Poza podziwianiem piękna tego, co zobaczymy na powierzni wody – spróbujemy cieszyć się także bogactwem tego, co będzie pływało pod naszym kadłubem W Norwegii, jak i w fiordach – istnieje możliwość łowienia ryb! Wiele mówi się o ogromnych okazach dorszy czy łososi, zamieszkujących Morze Norweskie, także śledzie i makrele nie są tu rzadkością. Wędkarze wędkujący w norweskich wodach mówią, iż nalepiej łowić na pikery, fileciki i spinning, śledzie i makrele można złowić na tzw. „choinkę”. Więcej na ten temat warto poczytać => tutaj
- Świeża rybka prosto z morza – to dopiero rewelacja! A że żywność w Norwegii do najtańszych nie należy – zabieramy wędki !!
Latarnia morska w Lindesnes
- najstarsza latarnia w Norwegii, zbudowana w 1655r.
- znajduje sie na najbardziej na południe wysuniętym krańcu Norwegii
- w latarni jest muzeum o historii i rozwoju latarń morskich, a w jej podziemiach – kino
- płynąc pomiędzy Stavanger do Kristiansand – jest wielka szansa, że niedaleko ów latarni się przepłynie
Stavanger i okolice
- Region Stavanger – w 2008r. został wybrany na Europejską Stolicę Kultury, odbywa się tu wiele kulturalnych imprez, stąd pochodzi kilka znanych zespołów muzycznych, rozgrywane są mecze piłki siatkowej o randze międzynarodowej, coroczny międzynarodowy konkurs jazzowy, kręcono tu filmy…
- W regionie można znaleźć ośrodki narciarskie otwarte cały rok, jak i zatoczki z plażami…
- Miasto zasłynęło z połowów szprotek, przetwórstwa ryb oraz produkcji konserw, stąd można dziś obejrzeć znane tu Muzeum Konserw w starej części Stavanger.
W okolicy Stavanger znajduje sie jeden z najsłynniejszych fiordów norweskich => Lysefjord
- fiord Lysefjord (zwany również jako Lysefjorden) ma długość 42 km, otoczony pionowymi niemal ścianami skalnymi, o wysokości nawet 1000 m!
- jego głowne atrakcje to:
- Preikestolen – ogromny klif skalny z płaską powierzchnią na górze, wznoszący się na wysokość ponad 600m! (wycieczka na górę zajmuje ok. 2-3h) => położenie klifu => tutaj
- Kjerag – rozpadlina skalna z przepaścią na 984m, przyciągającą rzesze turystów
Bergen i okolice
- Bergen to bardzo popularne miasto w Norwegii => drugie co do wielkości, znajduje się w regionie Hordaland, nazywane „bramą do fiordów” norweskich, wpisane na listę światowego dziedzictwa Unesco.
- Atrakcją niewątpliwą są tutaj pozostałości starego portu Bryggen, będącego jednym z najbardziej znanych osad średniowiecznych Norwegii. Wąskie uliczki, drewniane domki, hanzeatyckie nabrzeże, stare zabudowania, historyczne muzea, kościół św. Marii z XII w., rezydencja królewska z XIII w. i inne – pozwolą wczuć sie w klimat tętniącego życiem miasteczka.
- Kolejną atrakcją Bergen jest kolejka linowa Floibanen, którą można z centrum miasta wjechać na samą górę i podziwiać przepiękne widoki, a także targ rybny.
- Więcej na temat Bergen – można znaleźć w internetowej informacji turystycznej => tutaj
- na południe od Bergen, przy ujściu Hardangerfjordu – znajduje się region Sunnhordland, znany z przepięknych wodospadów, wysokich gór i poszarpanego wybrzeża.
S/y Bonawentura sezon rozpoczęła już pod koniec kwietnia rejsami po Bałtyku, podczas których odwiedzono porty południowej Szwecji (Hanöbukten), Olandię czy Bornholm.
Etap do Göteborga przebiegał przez Danię, gdzie odwieczono królewską Kopenhagę, zamek Hamleta w Helsingor, wyspy Kattegatu i w końcu szkiery zachodniej Szwecji. A my teraz będziemy buszować po ciekawych krajobrazowo i nawigacyjnie zakamarkach południowej Norwegii, by w kolejnym etapie dołączyć do Tall Ships Races w Ålesund.
Następnie po zakończeniu regat, Bonawentura przepłynie Kanał Kiloński i skieruje się na Morze Północne, gdzie u wybrzeży Anglii, Holandii i północno-zachodnich Niemiec odbędą się rejsy pływowe.
Na początku września opuścimy wody Morza Północnego i przez i Zatokę Biskajską pożeglujemy dalej wzdłuż słonecznego wybrzeża Portugalii i Hiszpanii. W listopadzie poszukamy słońca na Wyspach Kanaryjskich, weźmiemy udział w rozpoczęciu międzynarodowych regat ARC w Las Palmas. Święta Bożego Narodzenia i Sylwester spędzimy na wyspach, które opuścimy dopiero wiosną 2016, udając się w podróż powrotną w stronę „starego kontynentu”.
Zainteresowanych pozostałymi etapami rejsów na s/y Bonawentura => prosimy o KONTAKT!
Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana. Kapitan odpowie na pytania, wytłumaczy, przeszkoli..
Kapitanem jachtu będzie fachowiec, kpt. Małgorzata Talar -Rybicka, osoba chętnie przekazująca wiedzę i łatwo nawiązująca pozytywne relacje z załogą.
W trakcie rejsu można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.
Nasza Akademia Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Sporty Motorowodne oraz w dziedzinie Żeglarstwo.
Z nami można się wiele nauczyć!
Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.
Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!
Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.
Bona-1: 27.06 – 04.07.2015 (7 dni)
- Zaokrętowanie: 27.06.2015 Kristiansand
- Wyokrętowanie: 04.07.2015 Bergen
- planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania wieczorem dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu
Planowana trasa rejsu:
Kristiansand – porty południowej Norwegii – Bergen
- Uwaga! Podana trasa ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu
O ŻAGLOWCU
s/y BONAWENTURA to jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. Pierwotnie BONAWENTURA był kutrem rybackim, a następnie holownikiem. W 1992 roku został przebudowany na żaglowiec, o rzadko spotykanym osprzęcie żaglowym typu żebrowego, zwanym popularnie „Va Marie”.
W latach 2010-2013 przeszedł gruntowny remont i renowację, dzięki którym stał się jednostką przygotowaną na każdy rejs – morski i oceaniczny.
DANE TECHNICZNE
|
WYPOSAŻENIE ŻAGLOWCA
|
|
|
INFORMACJE DODATKOWE
|
Cena: 1480 PLN
- cena zawiera:
- koję na jachcie
- opiekę kapitana
- podstawowe szkolenie żeglarskie
- ubezpieczenie NNW i KL
- opłaty portowe i administracyjne
- paliwo do jachtu
- gaz i wodę
- ubezpieczenie jachtu
- podatek VAT
- cena nie zawiera:
- dojazdu
- koszt przelotu to ok. 500-1000 PLN w obydwie strony
- np. liniami www.wizair.com z Gdańska, Warszawy
(loty bezposrednie i do Kristiansand i z Bergen)
- np. liniami www.wizair.com z Gdańska, Warszawy
- pomagamy w znalezieniu dogodnego transportu!
- koszt przelotu to ok. 500-1000 PLN w obydwie strony
- składki na kaucję zwrotną po bezawaryjnym przebiegu rejsu: 30 EUR/osobę (zbierana na poczet ew. szkód powstałych z winy uczestnika)
- opłat za sanitariaty (WC, prysznice) w portach, w których nie są one wliczone w postój jachtów
- sprzątania jachtu po rejsie
- pościeli (zalecane śpiwory)
- własnych wydatków (wycieczki, tawerny, napoje procentowe)
- dojazdu
- inne uwagi:
- wyżywienie => składka ok. 10 EUR /osobę/dzień zbierana w dniu zaokrętowania, rozliczana wspólnie z załogą (kapitan zwolniony)
- w trakcie rejsu załoga jest podzielona na wachty przez kapitana, w tym wachtę kambuzową, która przygotowuje posiłki dla całej załogi oraz sprząta po posiłkach i gotowaniu. Pory posiłków są stałe, mogą być jednak zmieniane przez kapitana w przypadku manewrów lub na postoju. Wachta kambuzowa odpowiada również za stan zapasów żywności.
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
- dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
- egzamin i patent issa: 350 zł
- wyżywienie => składka ok. 10 EUR /osobę/dzień zbierana w dniu zaokrętowania, rozliczana wspólnie z załogą (kapitan zwolniony)
ŻAGLOWIEC BONAWENTURA – REJSY 2015
SYMBOL REJSU |
TERMIN |
TRASA |
CENA PLN |
BONA-1 |
27.06 – 04.07 |
Kristiansand – porty południowej Norwegii – Bergen |
1480 |
BONA-2 |
04.07 – 11.07 |
Bergen – porty zachodniej Norwegii – Ålesund |
1650 |
BONA-3 |
14.07 – 26.07 |
Ålesund – Tall Ships Races – cruise in company – Kristiansand |
2340 |
BONA-4 |
27.07 – 06.08 |
Kristiansand – Tall Ships Races – Race Two – Aalborg/Rostock |
2000 |
BONA-5 |
09.08 – 15.08 |
Rostock – porty północno-wschodnich Niemiec i Łaby – Hamburg |
1480 |
BONA-6 |
15.08 – 29.08 |
Hamburg – Wyspy Fryzyjskie – Tamiza – Londyn |
2700 |
BONA-7 |
29.08 – 05.09 |
Londyn – Tamiza – Markermeer – Ijsselmeer – Amsterdam |
1650 |
BONA-8 |
05.09 – 19.09 |
Amsterdam – Brighton – Cherbourg – Jersey – Brest |
1710 |
BONA-9 |
19.09 – 26.09 |
Jesienne Biskaje dla lubiących wyzwania: Brest- zat. Biskajska – La Coruna |
1300 |
BONA-10 |
26.09 – 03.10 |
Jesienna iberiada etap I: La Coruna – Vigo – Porto |
1300 |
BONA-11 |
03.10 – 10.10 |
Jesienna iberiada etap II: Porto – Nazare – Lizbona |
1300 |
BONA-12 |
10.10 – 17.10 |
Jesienna iberiada etap III: Lizbona – Sines – Faro – Kadyks |
1300 |
BONA-13 |
17.10 – 24.10 |
Jesienna iberiada etap IV: Kadyks – Gibraltar – Malaga |
1300 |
BONA-14 |
24.10 – 31.10 |
Jesienna iberiada etap V: Malaga – Ceuta – Gibraltar- Kadyks |
1750 |
BONA-15 |
31.10 – 07.11 |
W drodze ku słońcu: Kadyks – Las Palmas |
1450 |
BONA-16 |
07.11 – 14.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-17 |
14.11 – 21.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-18 |
21.11 – 28.11 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1450 |
BONA-19 |
28.11 – 05.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1650 |
BONA-20 |
05.12 – 12.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1950 |
BONA-21 |
12.12 – 19.12 |
Na wyspach: Las Palmas – Teneryfa – Gomera – Las Palmas |
1850 |
BONA-22 |
19.12 – 27.12 |
Święta na plaży: Boże Narodzenie na Wyspach Kanaryjskich |
2100 |
BONA-23 |
27.12 – 03.01 |
Nochevieja! Sylwester na Wyspach Kanaryjskich |
2250 |
Trasa
Podane trasy rejsów mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu.
Decydując się na rejs morski prosimy pamiętać o szczególnych wymaganiach jakie stawia przed żeglarzem morze, o konieczności pracy o każdej porze doby, możliwych ciężkich warunkach pogodowych i możliwości podlegania chorobie morskiej.
Cena zawiera
- miejsce na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez doświadczonego kapitana,
- ubezpieczenie NNW i KL,
- opłaty portowe i administracyjne,
- paliwo do jachtu,
- gaz i wodę pitną,
- ubezpieczenie jachtu,
- podatek VAT.
Cena nie zawiera
-
transportu – dojazd własny do portów zaokrętowania i wyokrętowania,
-
wyżywienia – składka załogi ok. 10 EUR/dzień (kapitan nie partycypuje
w składce), -
opłat za sanitariaty (WC, prysznice, umywalki) w portach, w których nie są one wliczone w postój jachtów,
-
sprzątania jachtu po rejsie i pościeli,
-
biletów wstępu do zwiedzanych obiektów.
Wyżywienie: składka ok. 10 EUR od osoby/dzień, załoga przygotowuje posiłki
Koszty wyżywienia nie są wliczone w cenę rejsu. Produkty spożywcze będą kupowane w dniu zaokrętowania oraz na bieżąco przez załogę. W trakcie rejsu załoga jest podzielona na wachty przez kapitana, w tym wachtę kambuzową, która przygotowuje posiłki dla całej załogi oraz sprząta po posiłkach i gotowaniu. Pory posiłków są stałe, mogą być jednak zmieniane przez kapitana w przypadku manewrów lub na postoju. Wachta kambuzowa odpowiada również za stan zapasów żywności.
Ubezpieczenie KL i NNW: w cenie
Wszyscy uczestnicy rejsu są ubezpieczeni przez organizatora na czas trwania rejsu od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia, do godziny 24:00 w dniu zakończenia rejsu.
Rodzaj rejsu: stażowo-turystyczny
Rejs stażowo-turystyczny daje możliwość zdobycia doświadczenia żeglarskiego w żegludze pełnomorskiej oraz godzin stażowych, łączy przyjemne z pożytecznym pozwalając poznać nowe, ciekawe miejsca. Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania
się do poleceń kapitana.
Staż: 70-100h
Według wytycznych określonych w rozporządzeniu ministra sportu i turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej, aby ubiegać się o wyższe państwowe stopnie żeglarskie należy posiadać udokumentowany staż morski. Po rejsie każdy z uczestników otrzyma opinię z rejsu na żaglowcu. Podana liczba godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest orientacyjna – uzależnione jest to od warunków meteorologicznych oraz od intensywności żeglugi.
Transport: dojazd własny
Dojazd i powrót oraz wszelkie opłaty związane z transferem z/do portu nie są wliczone w cenę. Uczestnicy rejsu organizują go we własnym zakresie. W razi potrzeby pomożemy wyszukać najkorzystniejsze połączenia lotnicze lub autokarowe.
Warunki rezerwacji
- należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
- następnie my przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
- w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
- pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu