Szkoleniowo po Adriatyku – rejs 23.09 – 30.09.2015

Kod rejsu: C393 – S1

Termin: 23.09 – 30.09.2015 (7 dni)
Zaokrętowanie: 23.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 1700
Wyokrętowanie: 30.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 0900
Trasa: Izola – Grado – Wenecja – Rovinj – Piran – Izola
Jacht: s/y Free Spirit (Cyclades 393)
Cena:  1750 PLN

 

Szkolenia żeglarskie to nasza specjalność!

Wyszkoliliśmy już bardzo wielu aktualnie prowadzących samodzielne rejsy żeglarzy… Niektórzy z nich zajęli się nawet żeglarstwem zawodowo.

Dotychczasowi uczestnicy naszych rejsów szkoleniowych chwalą sobie przede wszystkim wysoki poziom prowadzonych kursów oraz atrakcyjność odwiedzanych miejsc. Nie tylko uczymy się, ćwiczymy i żeglujemy, ale również dopływamy wciąż do innych portów, zwiedzamy i podziwiamy śródziemnomorskie uroki.

kurs2Oferta dotyczy szkolenia na patent issa inshore skipper i issa yacht crew z egzaminem na koniec rejsu.

Zaczynamy i kończymy w słoweńskiej Izoli. Można tam bez problemu dojechać samochodem i taki sposób najczęściej wybieramy (najlepiej przez Brno, Wiedeń, potem Graz, Maribor, Ljubljanę i do Izoli, z Wrocławia to zaledwie 900 km, dużo bliżej niż do środkowej Dalmacji!), ale też samolotem (do Triestu) lub autokarem (do Udine). W razie potrzeby – możemy pomóc w organizacji dojazdu na kurs.

Będziemy ćwiczyć zwroty, stawać w dryf, wykorzystywać nawietrzność i zawietrzność, zacieśnioną cyrkulację na żaglach i na silniku, będziemy ćwiczyć podejścia i odejścia od kei, stawać na kotwicy i schodzić z niej, przetrenujemy żeglugę na prądzie i zrozumiemy pojęcie pływów (np. Wenecja!), będziemy trenować zachowanie się w sytuacji wypadnięcia człowieka za burtę, omówimy procedury postępowania w przypadku pożaru, opuszczenia statku, wejścia na mieliznę. Nauczymy się wykorzystywać wszelkiego rodzaju urządzenia nawigacyjne znajdujące się na jachcie, publikacje, opracowywać podejścia do portów, będziemy wspólnie omawiać i analizować prognozy pogody…

SANYO DIGITAL CAMERAKursy, jakie proponujemy – trwają 7 dni i są bardzo intensywne – niemal każdego dnia zamierzamy być w innym miejscu. Oznacza to, iż będziemy opracowywać wciąż nowe podejścia do portów, analizować zróżnicowane sposoby cumowania, poznawać organizację wciąż innej przystani.

Praktyczne wykorzystanie wiedzy żeglarskiej jest najlepszym nauczycielem, a Adriatyk północny – znakomicie się do tego nadaje!

Będziemy manewrować pod żaglami i na silniku, zarówno w dzień, jak i w nocy, stawać w portach raz „na dalbach”, raz „na mooringu”, czasem a long side, a czasem na kotwicy lub do boi, zwiedzać różne porty, różne państwa (możemy „zaliczyć” aż 3 państwa w ciągu 1 tygodnia!), poznawać nowe procedury i zwyczaje…

szkolenia_1Wiedzę teoretyczną będziemy zdobywać w takcie trwania rejsu, a także podczas wieczornych lub porannych spotkań – tematycznych pogadanek. Będą wykłady i ćwiczenia z nawigacji, locji, przepisów, ratownictwa, meteorologii, budowy jachtów, sygnalizacji i łączności, prac bosmańskich…

Wymagania egzaminacyjne oraz szczegółowy program szkolenia znajduje się tutaj.

Jednym słowem, będziemy uczyć się wszystkiego, co jest niezbędne do samodzielnego prowadzenia w przyszłości jachtu = > miło przy tym spędzając czas na ciekawym akwenie północnego Adriatyku.

Egzamin zostanie przeprowadzony przedostatniego dnia rejsu.

P1010312_mOsoby, które nie będą czuły się na siłach, żeby zdawać jednocześnie obydwie części egzaminu (teoria i praktyka) – mogą podejść tylko do egzaminu praktycznego, a na teorię przyjechać w wyznaczonym terminie do Gdyni/Gdańska lub do Wrocławia.

Pamiętajmy, że praktyka jest najważniejsza! Z samych książek wszystkiego się nie dowiemy! Im więcej ćwiczeń, tym więcej pewności siebie i opanowania, ale i… – respektu do morza…

Zwiększająca się ilość wypadków morskich, bezmyślnie podjętych decyzji, które w rezultacie doprowadzają do poważnych zniszczeń i wielu niebezpieczeństw – nakazują rozsądek i konieczność fachowego przeszkolenia!

Zapraszamy!


O akwenie…

SANYO DIGITAL CAMERA

Adriatyk północny to znakomity akwen –  i żeglarski i turystyczny. Do tego znajduje się blisko naszego kraju.

Można dolecieć samolotem do Triestu, ale najekonomiczniej jest dojechać tu samochodem
– zaledwie w kilkanaście godzin drogi i dotrzemy do mariny zaokrętowania.

Zaczynamy w Słowenii, w małej miejscowości Izola.

Auto można bezpiecznie zostawić na strzeżonym parkingu na terenie mariny.

IMAG2674Marina Izola zaskakuje żeglarzy swoim wysokim standardem, zupełnie jak w Chorwacji – toalety i prysznice czynne całą dobę, ciepła woda, plaża z dojściem do morza i wyznaczonym kąpieliskiem, restauracje i sklepy pod ręką, a do centrum miasta – 5 min drogi. Tylko ceny tutaj niższe niż w Chorwacji, a i turystów mniej :-) Bardzo przyjemne miejsce!

Niedaleko Izoli jest jeszcze inny przepiękny mały słoweński porcik, który warto zobaczyć => Piran. W Izoli i w Piranie byliśmy już wiele razy, m.in. podczas szkoleniowych rejsów na dawnego sternika jachtowego (filmik z kursu => tutaj i => tutaj ) i bardzo nam się tam podobało. W zeszłym roku również odwiedzaliśmy te strony północnego Adriatyku, a na obejrzenie wspomnień zapraszamy => tutaj.

Z innych miejsc, które powinny zwrócić naszą uwagę na Półwyspie Istria – to m.in średniowieczne, uważane (i słusznie!) za jedno z najpiękniejszych miast Istrii – chorwackie Rovinj, Park Narodowy Brijuni (archipelag 14 wysp) z rzymskim zamkiem, starożytnymi świątyniami Venus i Neptuna oraz największą atrakcją Archipelagu – nieogrodzonym ogrodem zoologicznym.

Amfiteatr rzymski w PuliByć może nawet zapłyniemy do Puli, gdzie znajduje się najlepiej zachowany amfiteatr z czasów cesarstwa rzymskiego, zbudowany w I wieku, w którym toczyły się niegdyś walki gladiatorów.

Po „drodze” jest jeszcze wiele atrakcyjnych miejsc, takich jak Porec => z bazyliką Eufrazjańska z VI w., gdzie można podziwiać wspaniale zachowane, złote mozaiki bizantyńskie, czy Vrsar = > które z kolei szczyci się największym w Europie kempingiem dla nudystów…

IMG_3429Jeżeli czas i warunki pozwolą można popłynąć w ogóle w drugą stronę – do słynnej Wenecji, która przyciąga ponad dwadzieścia milionów odwiedzających każdego roku. Z Izoli to raptem 60 Mm…

Z innych włoskich miejscowości być może uda nam się jeszcze dopłynąć do ciekawego Grado, położonego na lagunie nad Morzem Adriatyckim i połączonego groblą z lądem. Piękne miejsce do stania w centrum miasta, ciekawe wejście, polecamy!

IMAG2598Adriatyk północny to zdecydowanie jeden z najciekawszych i jakże urozmaiconych akwenów dla żeglarzy. Od lat organizujemy tutaj rejsy rodzinne, jak i rejsy szkoleniowe. Podczas tygodniowego rejsu można odwiedzić aż 3 państwa, poznać różnorodność portów i sposobów w nich cumowania, uświadomić sobie istnienie pływów i nauczyć się do nich dostosowywać (pływy ponad 1m!), podobnie jak prądów i szybkich zmian pogody…

Każdy znajdzie tu coś dla siebie!


Charakter rejsu…

Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania…

Nie trzeba mieć doświadczenia, aby popłynąć z nami w rejs! Wystarczą dobre chęci i pozytywne nastawienie!

DSC04898Nasi kapitanowie to fachowcy, osoby znające akwen, lokalne zwyczaje, żeglujące wiele lat po przeróżnych akwenach, chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.

IMAG2603Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

C393-S1: 23.09 – 30.09.2015 (7 dni)

  • Zaokrętowanie: 23.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 1700
    Wyokrętowanie: 30.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 0900

    • planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania w godzinach popołudniowych dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu

Planowana trasa rejsu:

Izola (SLO) – Grado (IT) – Wenecja (IT) – Rovinj (HR) – Piran (SLO) – Izola (SLO)

  • Uwaga! Podana trasa jest tylko prognozowana i zależy przede wszystkim od warunków atmosferycznych 


Cyclades 393
s/y Free Spirit

rok produkcji 2007
kabiny/koje 3 / 6 + 2
całkowita długość 11,97  m
szerokość 3,95  m
zanurzenie 2,00 m
WC/prysznic 1 / 2
zbiorniki na wodę 360 l
zbiorniki na paliwo 200 l
pow. żagli 90 m²
silnik Yanmar  39 KM

IMAG2671=> dzielna, sprawdzona jednostka, świetnie nadająca się na szkoleniowe czy rodzinne rejsy, doskonała dla osób pragnących szlifować swoje umiejętności żeglarskie, aby w niedalekiej przyszłości samemu wyczarterować jacht i poprowadzić rejs…

=> jacht posiada 3 dwuosobowe kabiny oraz 2 miejsca w mesie (stół w mesie jest składany, max. 8 koi),  1 WC z prysznicem z ciepłą wodą oraz prysznic na rufie, pełne wyposażenie ratunkowe, nawigacyjne, p.poż, kambuzowe (m.in. kuchenka z piekarnikiem, lodówka, sztućce, garnki, patelnie itp.) i hotelowe…

=> jacht posiada m.in. elektryczną windę kotwiczną (2015), autopilot, VHF, GPS, sondę, wiatromierz, odtwarzacz CD z głośnikami na zewnątrz, składane bimini i składaną owiewkę, ponton wraz z silnikiem zaburtowym, drabinkę na rufie do schodzenia do wody, pełnolistwowy grot, rolowaną genuę i genakera (żagle z 2014r.), 2 koła sterowe, inwerter i inne…


Cena: 1750 PLN

  • cena zawiera:
    • pobyt na jachcie w  kabinie dwuosobowej
    • opiekę profesjonalnego skippera znającego akwen
    • szkolenie żeglarskie (w tym materiały szkoleniowe)
    • organizację i przeprowadzenie egzaminu
    • pościel, ręczniki
    • ponton wraz z silnikiem zaburtowym
    • sprzątanie po rejsie
    • ubezpieczenie NW na jachcie
    • opłaty portowe pierwszego i ostatniego dnia rejsie w marinie w Izoli
  • cena nie zawiera:
    • dojazdu (pomagamy zorganizować transport)
    • wyżywienia, opłat portowych, paliwa do jachtu: ok. 110 EUR / os.
      => będą opłacane ze wspólnej kasy, rozliczanej wspólnie z załogą, kapitan zwolniony
    • kaucji zwrotnej po bezawaryjnym przebiegu rejsu: 40 EUR/os. (na poczet ewentualnych szkód powstałych z winy uczestnika)
    • własnych wydatków (wycieczki, puby, napoje procentowe)
    • ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą na czas wyjazdu (można rezerwować u nas w biurze, jesteśmy agentem firmy Allianz, wystawiamy polisy ubezpieczeniowe – turystyczne Tramp)
  • inne uwagi:
    • egzamin i patent issa: 350 zł
    • zniżki dla naszych stałych klientów: 5%
    • zniżki dla grupy min. 5 osób: 5%

 

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

[contact-form-7 id=”1710″ title=”FormularzZapytanie”]

 

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125