Zima 2016/2017 – rajski rejs po Wyspach Karaibskich 18.11 – 02.12.2017


Karib A: 18
.11 – 02.12.2017 – zakończony

Zaokrętowanie: pierwszego dnia rejsu Le Marin (Martynika), godzina 1800
Wyokrętowanie: ostatniego dnia rejsu Le Marin (Martynika), godzina 0900
Trasa: Martynika – (Dominika) – St.Vincent i Grenadyny – St. Lucia – Martynika
Jacht: NOWY (2017)  katamaran Lagoon 400


Kolejny piękny rejs po Antylach Małych – przed nami!

Te piękne plaże z palmami czy dzikie lasy z wodospadami, rosnące banany na drzewach, tropikalna roślinność, najznakomitsze grapefruity, czy ananasy wyrastające z ziemi, krystalicznie czysta i ciepła woda, gorąco, wietrznie, specyficzna, przyjazna ludność, różne państwa … => wciąż zachęcają kolejne rzesze żeglarzy, żeby tam pojechać! Bo cóż nam więcej potrzeba => wiatru, morza i piękna krajobrazu…

Rejs po Karaibach to niezapomniana przygoda!

Nie należy myśleć jednak, iż bez porządnego żeglowania się tam nie obędzie! Przeloty między wyspami, gdzie jest tylko ocean – to czasem 15-30 Mm. Płynąc wzdłuż wyspy jesteśmy osłonięci przed falą i wiatrem, ale na otwartej przestrzeni… – mamy kilka godzin świetnej żeglugi raz z falą i wiatrem, a raz pod…

Karaiby dostarczają wrażeń pod każdym względem! Dlatego tak chętnie co roku tam wracamy!

...tu też kręcili Piratów z Karaibów, Indian River, Dominika

Dominika – wspaniała, dzika, zielona wyspa, górzysta, zalesiona, pochodzenia wulkanicznego, jedyna w swoim rodzaju. Stanowi państwo o tej samej nazwie. Posmakujemy tutaj najlepszych grapeiftutów jakie się komukolwiek przyśniły, popłyniemy dziką Indian River, która zachwyca przedziwnymi korzeniami drzew oraz szczególnym trunkiem o pięknej nazwie
Dynamit, spotkamy miłych i sympatycznych ludzi, przyjaciół naszych od lat… Wspomnienia z mantrowego rejsu po Dominice można przeczytać tutaj.

P1090048 (Large)

St. Vincent i Grenadyny – to znany nam z pocztówek karaibski raj 30 wysp, a raczej wysepek i atoli, piaszczystych plaży z palmami, ciągnących się na odcinku ok. 60 km od St. Vincent do Grenady, obmywanych po wschodniej stronie przez fale Oceanu Atlantyckiego a od zachodniej przez fale Morza Karaibskiego. Każda z tych wysp jest inna. Otoczone rafami koralowymi i lazurowym morzem posiadają najpiękniejsze plaże na Karaibach.

Warto tu zobaczyć m.in:

    • St. Vincent – wysoka, zielona wyspa, otoczona zewsząd deszczowym lasem tropikalnym. Możemy zorganizować wycieczkę do wulkanu Soufriere (1220 m n.p.m.). Znajduje się tutaj też znana zatoczka Wallilabou Bay, słynąca z nakręconego tam filmu „Piraci z Karaibów”, a także ciekawa miejscowość – stolica Kingstown oraz wiele innych pochowanych fajnych zatoczek…
    • k6Mayreau z ulubioną zatoczką Salt Whistle Bay, także ze świetną knajpką Boba Marley’a i jej właścicielem Robertem, tam też zapewne spotkamy przyjaciela Denisa, który zorganizuje dla nas barbeque przy ognisku na znanym archipelagu Tobago Keys…
    • Palm Island – prywatna wyspa z zielonymi palmami i białym piaseczkiem, gdzie Pinacolada smakuje jak nigdzie indziej…
    • Clifton przy Union Island – z widowiskowym, małym lotniskiem tuż przy porciku, otoczonego rafami
    • Mustique – kolejna ciekawa wyspa z archipelagu Grenadyn, gdzie mają swoje letniskowe domki m.in. Mick Jagger, Bryan Adams czy Eric Clapton i inne….

St.Lucia – kolejna przepiękna wyspa – stanowiąca jednocześnie państwo, z charakterystycznym, podwójnym szczytem „The Pitons„, wyrastającym z wody na wysokość 2000 stóp, widocznym już z daleka. Wzniesienia te w 2004 r. zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
k3Każdy żeglarz trafia również do bajecznej zatoczki Marigot Bay, nie sposób jej pominąć! Tu też warto zorganizować całodzienną wycieczkę z lokalnym posiłkiem.

Grenada – to znów inne państwo, w skład którego wchodzi wyspa Grenada i jeszcze inne, mniejsze: Carriacou, Ronde Island, Mała Martynika. Wszystkie godne polecenia, szczególnie Carriacou, z jej specyficzną ludnością i niespotykanymi sklepikami, a także sama Grenada – ze sporą ilością fajnych kotwicowisk i urozmiconym wnętrzem…

Martynika – francuska wyspa, górzysta, wulkaniczna. Ciekawe kotwicowiska to Les Anses – d’Arlet, Anse Mitan, Anse Turin i miasteczko Saint Pierre, stolicą jest Fort de France, a my zaczynamy i kończymy na południu – w Le Marin.


W trakcie rejsu można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.

Nasza Szkoła Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Motorowodniactwo oraz Żeglarstwo,

Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… – Kapitanowie odpowiedzą na pytania, wytłumaczą, przeszkolą..

Kapitanami jachtów będą fachowcy, jak zawsze, osoby znające akwen, lokalne zwyczaje, żeglujące wiele lat po karaibskich wodach, chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.

Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

Karib A: 18.11 – 02.12.2017 (14 dni)

  • Zaokrętowanie: 18.11.2017 Le Marin (Martynika), godzina 1800
  • Wyokrętowanie: 02.11.2017 Le Marin (Martynika), godzina 0900
    • planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania wieczorem dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu

Planowana trasa rejsu:

Martynika – (Dominika) – St.Vincent i Grenadyny – St. Lucia – Martynika 

  • Uwaga! Podana trasa jest tylko prognozowana i zależy przede wszystkim od warunków atmosferycznych 

karaiby

NOWY (2017) katamaran Lagoon 400 

 
s/y Four IV (Lagoon 400) - tankujemy najlepszą ii najtańszą wodę na Karaibach plan_400plan jachtu
rok produkcji 2017
kabiny/koje 4+2/8+2 
całkowita długość 12 m
szerokość 7,25 m
zanurzenie 1,21 m
WC/prysznic 4 / 5
zbiorniki na wodę 2 x 300 l
zbiorniki na paliwo 2 x 200 l
pow. żagli 140 m²
silniki 2×40 KW Yanmar
sterowkasterówka
kambuz => bardzo wygodna jednostka, posiada 4 duże 2-osobowe kabiny z łazienkami (mieści się dużo bagażu :-), oraz 2 kabiny 1-osobowe na dziobie, są tu 4 WC i prysznice z ciepłą wodą oraz prysznic na rufie, przestronny salon, siatka na dziobie pomiędzy kadłubami, w pełni wyposażony kambuz (z lodówką i piekarnikiem).. elektryczną windę kotwiczną, autopilot, VHF, GPS, sondę, wiatromierz, odtwarzacz CD z głośnikami, pełne wyposażenie nawigacyjne, ratownicze, PPOŻ, ponton wraz z silnikiem zaburtowym, drabinkę do schodzenia do wody, co ułatwia kąpiele, pełnolistwowy grot, dodatkowo wentylatory w każdej kabinie, panele słoneczne, inwerter, sprzęt ABC nurkowania…
mesamesa kabina_rufowakabina

Cena: 1050 EUR

  • cena zawiera:
    • pobyt na jachcie w kabinie 2-osobowej
    • opiekę profesjonalnego skippera znającego akwen
    • podstawowe szkolenie żeglarskie
    • pościel, ręczniki
    • ponton wraz z silnikiem zaburtowym
    • sprzątanie po rejsie
    • ubezpieczenie NW na jachcie
  • cena nie zawiera:
    • dojazdu (przelot samolotem z PL na Martynikę to koszt ok. 3000 PLN /zdarzają się okazję po 300 EUR w dwie strony, trzymamy „rękę na pulsie”!/, latają z Warszawy linie Air France, z Paryża Air Caraibes i inne, pomagamy w rezerwacji!)
    • wyżywienia, opłat portowych, opłat granicznych, paliwa do jachtu i pontonu
      => będą opłacane ze wspólnej kasy:

      • ok. 150 EUR + 180 USD /osobę
      • dzieci w wieku 5 – 10 lat: 100 EUR + 120 USD / osobę
      • dzieci w wieku 3-5 lat: 50% składki
      • składka rozliczana jest wspólnie z załogą, kapitan zwolniony
    • dojazdu z/na lotnisko => ok.20 EUR/osobę
    • kaucji 80 EUR/osobę (z czego 20 EUR zwrotne po bezawaryjnym przebiegu rejsu, pozostała kwota bezzwrotna, przeznaczona na ubezpieczenie kaucji)
    • własnych wydatków (wycieczki, puby, napoje procentowe)
    • ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą na czas wyjazdu (można rezerwować u nas w biurze, jesteśmy agentem firmy Allianz, wystawiamy polisy ubezpieczeniowe – turystyczne Tramp)
  • inne uwagi:
    • dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
    • dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
    • egzamin i patent issa: 350 zł

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 6 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Kod rejsu

Termin rejsu

Telefon

Treść wiadomości

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125