Rejsy żaglowcem Bonawentura – sezon 2016

Kod rejsów: Bona 1-30

Sezon 2016
Jacht: s/y Bonawentura
Długość całkowita: 20 m

Powierzchnia żagli: 150 m2
Rok budowy/przebudowy/remontu generalnego: 1948/1992/2013
Kabiny/koje: 3/14 (4+4+4+2)

 

...na s/y Bonawentura dzieci mają dużo miejsca do biegania...

…na s/y Bonawentura dzieci mają dużo miejsca do biegania…

Jeśli chcesz zażyć lata w środku zimy i naładować baterie pod palmami – zapraszamy na rejs! W tym roku Bonawentura eksploruje Wyspy Kanaryjskie, Portugalię i Hiszpanię.

Wyspy Kanaryjskie to kraina pełna kontrastów. Każda wyspa jest inna, co wynika z różnorodności krajobrazu i klimatu. Cudowne słońce, długie piaszczyste plaże i błękitna woda sprawiają, że jest to idealne miejsce do spędzania urlopu o każdej porze roku. Nie na darmo zostały nazwane „Wyspami Szczęśliwymi”.

Madera nazywana jest wyspą wiecznej wiosny  ze względu na swój łagodny klimat. Jest to miejsce łączące w sobie bogatą historię, widoki zapierające dech w piersiach, wspaniałą GosiaTalarRybicka (24) (Medium)kuchnię oraz kameralne miasteczka i wioski. Jest tu też okazja do stanięcia na krawędzi  jednego z najwyższych klifów Europy – Cabo Girao.

Lizbona, pięknie położona stolica Portugalii, zachwyca szczególnie niezwykłą atmosferą panującą w ciasnych uliczkach starego miasta. To właśnie stąd żeglarze rozpoczynali swoje wyprawy w erze Wielkich Odkryć Geograficznych.

Na trasie znajduje się również miasto, któremu Portugalia zawdzięcza swoją nazwę (podobnie jak wino porto). Porto to druga co do wielkości metropolia kraju. To miejsce magiczne, do którego chce się wrócić, by włóczyć się bez końca po wąskich, nGosiaTalarRybicka (18) (Medium)iejednokrotnie stromych uliczkach (figurującego na liście światowego dziedzictwa UNESCO) Starego Miasta nad rzeką Douro. Jego najważniejsze atrakcje to kościół Săo Francisco z XIV w., a także lokalne winiarnie, skupione głównie w położonej nad rzeką dzielnicy Vila Nova de Gaia.

W dalszej części sezonu przepłyniemy Kanał La Manche i wrócimy do Polski. Odbędzie się również kilka rejsów na trasie Amsterdam – Londyn, które będą doskonałą okazją do zdobycia doświadczenia na wodach pływowych, a potem już Norwegia, Batlic Sail, Rostock i kilka rejsów po

...cumujemy do prywatnego nabrzeża w Upsangervaagen

…cumujemy do prywatnego nabrzeża w Upsangervaagen

Morzu Bałtyckim, gdzie będziemy odwiedzać porty polskiego wybrzeża… Dalej kurs – Morze Północne…

Porty wymiany załóg zostały tak dobrane, aby umożliwić dogodny dojazd lub lot do/z Polski. W razie potrzeby pomożemy wyszukać najkorzystniejsze połączenia.  

Etapy kanaryjskie liczą się jako rejsy na wodach pływowych. 

Rejsy na żaglowcu s/y Bonawentura są współorganizowane z firmą Błękitny Piotruś.

W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości  => prosimy o KONTAKT!


Rejsy mają charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsów będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana. Kapitan odpowie na pytania, wytłumaczy, przeszkoli..

Kapitanami poszczególnych etapów będą fachowcy, kapitanowie jachtowi i instruktorzy żeglarstwa z wieloletnią praktyką, osoby chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

shop_258025aW trakcie niektórych rejsów (zapytaj nas na którym?) można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.

Nasza Akademia Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Sporty Motorowodne oraz w dziedzinie Żeglarstwo.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.shop_c069fd1

Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!

Należy jednak pamiętać, iż decydując się na rejs – morze stawia nam szczególne zobowiązania.  Trzeba być przygotowanym do konieczności pracy na jachcie o każdej porze doby, o możliwych ciężkich warunkach pogodowych i możliwości podlegania chorobie morskiej.

GosiaUczestnicy pierwszego dnia rejsu ustalają zasady żywienia oraz rozliczania wspólnej kasy jachtowej. Składka na osobę wynosi ok. 10 EUR/dzień. Załoga zapewnia wyżywienie Kapitanowi. Kapitan może podpowiedzieć w jaki sposób zorganizować wspólne wyżywienie. Zwykle uczestnicy zakupują produkty i półprodukty w portach na trasie rejsu, z których następnie przygotowują posiłki wspólnymi siłami i własną inwencją kulinarną.

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

KOD   TERMIN  DNI TEMAT  PROPONOWANA TRASA   CENA 
Rejsy żaglowcem s/y Bonawentura z Wysp Kanaryjskich do Norwegii 2016
BONA-13

28.03 – 03.04.2016

6 Rejs szkoleniowo – stażowy
WYSPY KANARYJSKIE
Gran Canaria – Teneryfa
1550 PLN
+ 70 EUR
BONA-14 03.04 – 14.04.2016 11 Rejs szkoleniowo – stażowy
one way
W-py KANARYJSKIE, MADERA, PORTUGALIA
Teneryfa – Madera – Cascais (Lizbona)
1200 PLN
+ 120 EUR
BONA-15 14.04 – 25.04.2016 11 Rejs szkoleniowo – stażowy
one way / PŁYWY
PORTUGALIA, ZAT. BISKAJSKA, LA MANCHE
Cascais (Lizbona) – Porto – Camarinas – Cherbourg
1200 PLN
+ 120 EUR
BONA-16 25.04 – 03.05.2016 8 Rejs szkoleniowo – stażowy
one way / PŁYWY
FRANCJA – ANGLIA
Cherbourg – Kanał La Manche – Londyn
1200 PLN
+ 90 EUR
BONA-17 06.05 – 15.05.2016 9 Rejs szkoleniowo – stażowy
one way / PŁYWY
KANAŁ LA MANCHE
Londyn – Amsterdam
rezerwacja
BONA-18 15.05 – 25.05.2016 10 Rejs   stażowo – turystyczny
one way / PŁYWY
M. PÓŁNOCNE – M. BAŁTYCKIE
Amsterdam – Wyspy Fryzyjskie – Kanał Kiloński – Świnoujście
1200 PLN
+ 110 EUR
BONA-19 25.05 – 04.06.2016 10 Rejs stażowo – turystyczny
one way
POLSKA – DANIA –  NORWEGIA
Świnoujście – Kopenhaga – Goteborg – Oslo
rezerwacja
BONA-20 04.06 – 11.06.2016 7 Rejs   stażowo – turystyczny
one way 
NORWEGIA
Oslo – Kristiansand – Stavanger
rezerwacja
BONA-21 11.06 – 18.06.2016 7 Rejs stażowo – turystyczny
one way
NORWEGIA
Stavanger – Bergen
1750 zł
1000 zł
+ 80 EUR
BONA-22 18.06 – 30.06.2016 12 Rejs   stażowo – turystyczny
one way 
NORWEGIA – DANIA – POLSKA
Bergen – Kopenhaga – Gdańsk
1450 zł
+ 130 EUR
BONA-23 30.06 – 03.07.2016 4 Rejsy dzienne
po Zat. Gdańskiej
BALTIC SAIL
kilkugodzinne dzienne rejsy
60 zł
BONA-24 03.07 – 09.07.2016 6 Rejs stażowo – turystyczny
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Gdańsk – porty polskiego wybrzeża – Świnoujście
1450 zł
+ 70 EUR
BONA-25 09.07 – 16.07.2016 7 Rejs stażowo – turystyczny
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Świnoujście – porty polskiego wybrzeża – Gdańsk
1450 zł
+ 80 EUR
BONA-26 16.07 – 23.07.2016 7 Rejs stażowo – turystyczny
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Gdańsk – Bornholm – Karlskrona
1500 zł
+ 80 EUR
BONA-27 23.07 – 28.07.2016 5 Rejs stażowo – turystyczny
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Karlskrona – Gdańsk
1400 zł
+ 60 EUR
BONA-28 31.07 – 10.08.2016 10 Rejs stażowo – turystyczny
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Gdańsk – Bornholm – Rostock
rezerwacja
BONA-29 14.08 – 26.08.2016 12 Rejs stażowo – turystyczny
one way
M.BAŁTYCKIE – M.PÓŁNOCNE, LA MANCHE
Rostock – Wyspy Fryzyjskie – Amsterdam – Londyn
1900 zł
+ 130 EUR
BONA-30 27.08  – 30.08.2016 3 Rejs stażowy
one way
MORZE BAŁTYCKIE
Londyn – Amsterdam
650 zł
+ 50 EUR
Zainteresowanych czarterem całego  żaglowca prosimy o KONTAKT

trasa
Podane trasy rejsów mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu.

cena z tabeli zawiera:

  • koję na jachcie
  • opiekę kapitana
  • podstawowe szkolenie żeglarskie
  • GosiaTalarRybicka (8) (Medium)opłaty portowe i administracyjne jachtu
  • paliwo do jachtu, gaz i wodę
  • ubezpieczenie jachtu
  • podstawowe ubezpieczenie załogi od KL i NNW

cena nie zawiera:

  • dojazdu
    • pomagamy w znalezieniu dogodnego transportu!
  • wyżywienia  (wysokość składki podana jest w tabeli w EUR obok ceny za rejs, tj. ok. 10 EUR/osobę/dzień, Kapitan zwolniony)
  • opłat za sanitariaty (WC, prysznice) w portach, w których nie są one wliczone w postój jachtu
  • sprzątania jachtu po rejsie
  • shop_3d16d93pościeli (zalecane śpiwory)
  • własnych wydatków (wycieczki, tawerny, napoje procentowe)

inne uwagi:

  • wyżywienie => składka ok. 10 EUR /osobę/dzień zbierana w dniu zaokrętowania, rozliczana wspólnie z załogą (kapitan zwolniony)
    • w trakcie rejsu załoga jest podzielona na wachty przez kapitana, w tym wachtę kambuzową, która przygotowuje posiłki dla całej załogi oraz sprząta po posiłkach i gotowaniu. Pory posiłków są stałe, mogą być jednak zmieniane przez kapitana w przypadku manewrów lub na postoju. Wachta kambuzowa odpowiada również za stan zapasów żywności.
  • dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
  • ...widoki przepiękne!dla chętnych szkolenie na patent ISSA Inshore Skipper => 80 EUR
  • egzamin i patent issa: 350 zł
  • Ubezpieczenie KL i NNW: w cenie
    • wszyscy uczestnicy rejsu są ubezpieczeni przez organizatora na czas trwania rejsu od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia, do godziny 24:00 w dniu zakończenia rejsu.
  • Rodzaj rejsów: stażowo-turystyczny
    • Rejs stażowo-turystyczny daje możliwość zdobycia doświadczenia żeglarskiego w żegludze pełnomorskiej oraz godzin stażowych, łączy przyjemne z pożytecznym pozwalając poznać nowe, ciekawe miejsca. Każdy uczestnik jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana.
  • …ształujemy najmłodszego załoganta i…

    Staż: ok. 60-100 h/tydzień

    • Według wytycznych określonych w rozporządzeniu ministra sportu i turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej, aby ubiegać się o wyższe państwowe stopnie żeglarskie należy posiadać udokumentowany staż morski. Po rejsie każdy z uczestników otrzyma opinię z rejsu. Podana liczba godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest orientacyjna – uzależnione jest to od warunków meteorologicznych oraz od intensywności żeglugi.
  • Transport: dojazd własny
    • Dojazd i powrót oraz wszelkie opłaty związane z transferem z/do portu nie są wliczone w cenę. Uczestnicy rejsu organizują go we własnym zakresie. W razie potrzeby pomożemy wyszukać najkorzystniejsze połączenia lotnicze lub autokarowe.


O ŻAGLOWCU

shop_258025as/y BONAWENTURA to jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. Pierwotnie BONAWENTURA była kutrem rybackim, a następnie holownikiem. W 1992 roku została przebudowana na żaglowiec, o rzadko spotykanym osprzęcie żaglowym typu żebrowego, zwanym popularnie „Va Marie”.
W latach 2010-2013 żaglowiec przeszedł gruntowny remont i renowację, dzięki którym stał się jednostką przygotowaną na każdy rejs – morski i oceaniczny.

DANE TECHNICZNE

  • Rok budowy/przebudowy/remontu generalnego: 1948/1992/2013
  • Długość całkowita: 20 m
  • Długość bez bukszprytu: 16,40 m
  • Powierzchnia żagli: 150 m2
  • Liczba masztów: 2
  • Silnik: „Rekin” 95 KM – diesel
  • Ilość koi: 14
WYPOSAŻENIE ŻAGLOWCA

  • GPS
  • plotter wielofunkcyjny z repetytorem
  • nadajnik/odbiornik AIS
  • radar
  • autopilot
  • zdublowany stacjonarny radiotelefon UKF
  • dwa ręczne radiotelefony UKF
  • telefon satelitarny
  • NAVTEX
  • echosonda
  • wiatromierz
  • wskaźnik wychylenia płetwy sterowej
INFORMACJE DODATKOWE

  • Jacht posiada pełne wyposażenie bezpieczeństwa, p.poż, nawigacyjne i kambuzowe
  • Do dwie toalety, prysznic z ciepłą wodą, wygodny kambuz (kuchenka trzypalnikowa, piekarnik, zlew dwukomorowy, lodówka 100 l), autopilot, radar, AIS, GPS z ploterami i inne
  • Obecnie do dyspozycji załogi są dwa czteroosobowe kubryki – dziobowy i rufowy, oraz cztery koje w mesie
  • Zainteresowanych poznaniem historii żaglowca – zapraszamy => tutaj
  • Jacht jest bardzo dzielny, sprawdzony w trudnych warunkach, do tego przepięknie się prezentuje i zachwyca wszystkich!
  • Serdecznie polecamy! 

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie my przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Kod rejsu

Termin rejsu

Telefon

Treść wiadomości

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125