Posezonowy rejs po Adriatyku z Izoli do Bari 03-12.10.2015

Kod rejsu: C393 – S3

Termin: 03.10 – 12.10.2015 (9 dni)
Zaokrętowanie: 03.10.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 1700
Wyokrętowanie: 12.10.2015 Bari (Włochy), godzina 0900
Trasa: Izola – Piran /Triest – Wenecja – Ankona – Bari (ok. 450 Mm)
Jacht: s/y Free Spirit (Cyclades 393)
Cena:  1450 PLN
Uwaga! Przy rezerwacji dwóch terminów C393-S3 i C393-S4 => zniżka 20%

 

 

2015-07-27 14.21.05 (Small)Przed nami ciekawy rejs szkoleniowo – stażowy one way – z Izoli w Słowenii do włoskiego Bari.

Po drodze planujemy zwiedzić Triest, Wenecję (i m.in. wpłynąć jachtem przed plac Św. Marka), Ankonę i wyokrętujemy się w Bari.

Do Izoli organizujemy transport samochodem. Wyjazd z Pl – w godzinach popołudniowych dnia 2 października. Osoby chętne podróżowaniem samolotami –  namawiamy na lot do Triestu. Stamtąd jest już bardzo blisko do Izoli.

Powrót z Bari – najlepiej samolotem. Są loty tanimi liniami Ryanair i Wizzair łączone z polskimi miastami przez Londyn STN, Mediolan Bergamo, Paryż Bouvais w bardzo przystępnych cenach. Pomagamy znaleźć dogodne połączenia.

W trakcie rejsu można szkolić się i zdawać egzamin na patenty issa inshore skipper oraz issa yacht crew. Nasza Szkoła Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem International Sailing Schools Association już wiele lat.

Więcej informacji na temat certyfikatów ISSA znajduje się w dziale „Przydatne informacje„.

Zapraszamy!


SANYO DIGITAL CAMERAO akwenie…

Marina Izola, gdzie zaczynamy zaskakuje żeglarzy swoim wysokim standardem, zupełnie jak w Chorwacji – toalety i prysznice czynne całą dobę, ciepła woda, plaża z dojściem do morza i wyznaczonym kąpieliskiem, restauracje i sklepy pod ręką, a do centrum miasta – 5 min drogi. Tylko ceny tutaj niższe niż w Chorwacji, a i turystów mniej :-) Bardzo przyjemne miejsce!

Niedaleko Izoli jest jeszcze inny przepiękny mały słoweński porcik, który warto zobaczyć => Piran. W Izoli i w Piranie byliśmy już wiele razy, m.in. podczas szkoleniowych rejsów na dawnego sternika jachtowego (filmik z kursu => tutaj i => tutaj ) i bardzo nam się tam podobało. W zeszłym roku również odwiedzaliśmy te strony północnego Adriatyku, a na obejrzenie wspomnień zapraszamy => tutaj. Na kolejne wspomnienia z rejsów tegorocznych  zapraszamy do działu „Wspomnienia„.

IMG_3429Planujemy dopłynąć do słynnej Wenecji, która przyciąga ponad dwadzieścia milionów odwiedzających każdego roku. Z Izoli to raptem 60 Mm…

Z innych włoskich miejscowości być może uda nam się jeszcze dopłynąć do ciekawego Grado, położonego w lagunie nad Morzem Adriatyckim i połączonego groblą z lądem. Piękne miejsce do stania w centrum miasta, ciekawe wejście, polecamy!

IMAG2598Adriatyk północny to zdecydowanie jeden z najciekawszych i jakże urozmaiconych akwenów dla żeglarzy. Od lat organizujemy tutaj rejsy rodzinne, jak i rejsy szkoleniowe. Podczas tygodniowego rejsu można odwiedzić aż 3 państwa, poznać różnorodność portów i sposobów w nich cumowania, uświadomić sobie istnienie pływów i nauczyć się do nich dostosowywać (pływy ponad 1m!), podobnie jak prądów i szybkich zmian pogody…

Dalej pożeglujemy już wzdłuż włoskiego wybrzeża, a tam „po drodze” mamy też wiele interesujących miejscowości, m.in: Rimini, Ankona, Pescara, Bari i inne.

Każdy znajdzie tu coś dla siebie!


Charakter rejsu…

Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się…

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.

Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!
marekCharakter szkoleniowy oznacza również, iż będziemy ćwiczyć, uczyć się zachowania w sytuacjach alarmowych, manewrować pod żaglami i na silniku, stawać w portach raz „na dalbach”, raz „na mooringu”, czasem a long side, a czasem na kotwicy lub do boi, zwiedzać różne porty, różne państwa, poznawać nowe procedury i zwyczaje… Będzie się działo!

Kapitanem rejsu będzie fachowiec, kpt. Marek Kassur, osoba znająca lokalne zwyczaje, żeglująca wiele lat po przeróżnych akwenach świata, chętnie przekazująca wiedzę i łatwo nawiązująca pozytywne relacje z załogą.

Z nami można się wiele nauczyć!

DSC04898Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

C393-S3: 03.10 – 12.10.2015 (9 dni)

  • Zaokrętowanie: 03.10.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 1700
  • Wyokrętowanie: 12.10.2015 Bari (Włochy), godzina 0900
    • planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania w godzinach popołudniowych dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu

Planowana trasa rejsu:

Izola  (SLO) – Piran (SLO) /Triest(IT) –  Wenecja (IT) – Ankona (IT) – Bari (IT) => (ok. 450 Mm)

  • Uwaga! Podana trasa jest tylko prognozowana i zależy przede wszystkim od warunków atmosferycznych 


Cyclades 393
s/y Free Spirit

rok produkcji 2007
kabiny/koje 3 / 6 + 2
całkowita długość 11,97  m
szerokość 3,95  m
zanurzenie 2,00 m
WC/prysznic 1 / 2
zbiorniki na wodę 360 l
zbiorniki na paliwo 200 l
pow. żagli 90 m²
silnik Yanmar  39 KM

IMAG2671=> dzielna, sprawdzona jednostka, świetnie nadająca się na szkoleniowe czy rodzinne rejsy, doskonała dla osób pragnących szlifować swoje umiejętności żeglarskie, aby w niedalekiej przyszłości samemu wyczarterować jacht i poprowadzić rejs…

=> jacht posiada 3 dwuosobowe kabiny oraz 2 miejsca w mesie (stół w mesie jest składany, max. 8 koi),  1 WC z prysznicem z ciepłą wodą oraz prysznic na rufie, pełne wyposażenie ratunkowe, nawigacyjne, p.poż, kambuzowe (m.in. kuchenka z piekarnikiem, lodówka, sztućce, garnki, patelnie itp.) i hotelowe…

=> jacht posiada m.in. elektryczną windę kotwiczną (2015), autopilot, VHF, GPS, sondę, wiatromierz, odtwarzacz CD z głośnikami na zewnątrz, składane bimini i składaną owiewkę, ponton wraz z silnikiem zaburtowym, drabinkę na rufie do schodzenia do wody, pełnolistwowy grot, rolowaną genuę i genakera (żagle z 2014r.), 2 koła sterowe, inwerter i inne…


Cena: 1450 PLN

  • cena zawiera:
    • koję na jachcie w  kabinie dwuosobowej
    • opiekę profesjonalnego skippera
    • podstawowe szkolenie żeglarskie
    • ponton wraz z silnikiem zaburtowym
    • ubezpieczenie NW na jachcie
    • opłaty portowe w marinie zaokrętowania
  • cena nie zawiera:
    • dojazdu (pomagamy zorganizować transport)
      • jak wspominaliśmy w opisie rejsu – transport do Izoli organizujemy samochodem z PL, wyjazd w piątek 2 października w godzinach popołudniowych, więcej szczegółów na maila lub telefonicznie
      • można oczywiście skorzystać z transportu lotniczego, polecamy przelot liniami Lufthansa do Triestu (przesiadka w Monachium)
      • powrót z Bari do Polski – najkorzystniej jest lecieć tanimi liniami Ryanair z przesiadką w Londynie STN, albo z przesiadką w Mediolanie Bergamo czy w Paryżu Bouvais. Ceny lotów od 19 EUR/os.
    • wyżywienia, opłat portowych, paliwa do jachtu: ok. 110 EUR / os.
      => będą opłacane ze wspólnej kasy, rozliczanej wspólnie z załogą, kapitan zwolniony
    • kaucji zwrotnej po bezawaryjnym przebiegu rejsu: 30 EUR/os. (na poczet ewentualnych szkód powstałych z winy uczestnika)
    • własnych wydatków (wycieczki, puby, napoje procentowe)
    • ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą na czas wyjazdu (można rezerwować u nas w biurze, jesteśmy agentem firmy Allianz, wystawiamy polisy ubezpieczeniowe – turystyczne Tramp)
  • inne uwagi:
    • egzamin i patent issa: 350 zł
    • zniżki dla naszych stałych klientów: 5%
    • zniżki dla grupy min. 5 osób: 5%
    • przy rezerwacji dwóch terminów C393-S3 i C393-S4 => zniżka 20%

 

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Kod rejsu

Termin rejsu

Telefon

Treść wiadomości

 

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125