Rajskie Seszele zimą 2018

 SEZ – I:  11.02 – 21.02.2018 (10 dni rejsu + zwiedzanie Dubaju) – ostatnie 2 miejsca, 1 kabina
 SEZ – II: 21.02 – 03.03.2018 (10 dni rejsu + zwiedzanie Dubaju) – wolne miejsca!

Zaokrętowanie: pierwszego dnia rejsu Mahe, godzina 1400
Wyokrętowanie: ostatniego dnia rejsu Mahe, godzina 0900
Trasa: Mahe – Praslin – La Digue – Ile Bird – St. Pierre – Curieuse – Mahe
Jacht: katamaran Lagoon 380 S2
Cena: 1120 EUR

 

gosia_t (51) [640x480]Kto marzy o piaszczystych plażach, romantycznych zatoczkach, o dzikiej roślinności i nigdzie indziej niespotykanych zwierzętach, kto preferuje kąpiele w wodzie koloru szmaragdowego, uwielbia podziwiać malownicze krajobrazy, kocha spokój, słońce, wiatr i przede wszystkim żagle – koniecznie musi kiedyś wydać ciężko zarobione pieniądze i popłynąć w rejs po Seszelach!

Seszele – to niewątpliwie jedno z najpiękniejszych i jakże niesamowitych miejsc na ziemi. Niegdyś było to schronienie piratów, po których do dzisiaj pozostały legendy i skrzynie po brzegi wypełnione kosztownościami… Wiele z tych skarbów do dziś nie odnaleziono…

Seszele – to grupa 115 wysp pochodzenia wulkanicznego i koralowego, z czego tylko 33 są zamieszkane . Znajdują się niemal pośrodku Oceanu Indyjskiego, niedaleko równika, na północny wschód od Madagaskaru (szerokość geograficzna południowa!), w strefie omijanej zwykle przez cyklony.

Do tego skaczące delfiny, pływające żółwie, ale też niegroźne i przyjazne żółwie lądowe, niczego nie bojące się nietoperze, kokosy o wadze 25 kg w kształcie damskich pośladków, kolorowe ptaki, których nigdzie więcej nie ma… – całość sprawia wrażenie wyśnionego kraju – raju, w którym człowiek czuje, że żyje, jakby był w bajce… na żywo…

Kolor wody jest nie do opisania… Zmienia się wraz z różnicą głębokości, dzięki czemu możliwa jest identyfikacja raf w ciągu dnia, a na tle białych plaż i granitowych skał – wygląda bajkowo. Kąpieli i snoorklowania nie można sobie odmówić. Życia podwodnego nie brakuje, wystarczy maska, rurka i płetwy – i jest się w kolejnym raju!

gosia_t (73) [640x480]Temperatury powietrza w ciągu całego roku wahają się od 25-31C, temperatura wody ok. 30C. Jest ciepło, umiarkowanie wietrznie, z nielicznymi „szałerkami”, które przynoszą niewątpliwą ulgę i orzeźwienie od niemal równikowego słońca.

Nawigowanie po wodach Seszeli oznacza często żeglowanie slalomem pośród nieoznakowanych raf, skałek i wysepek. Z tego też powodu nie powinno się żeglować w nocy, a nawet armatorzy kategorycznie zabraniają, z wyjątkiem dłuższych przelotów np. na Wyspę Ptasią (Ile Bird) czy Wyspę Denis. Pozostałe wyspy znajdują się w zasięgu kilkugodzinnego żeglowania.

Cumuje się jak nie do boi, to do palmy czy kawałka granitowej skały, staje się na kotwicy, rzadko w portach, gdyż ich tam raptem trzy.

Z żeglarskiego punktu widzenia – to spore wyzwanie, satysfakcja, wrażenia niesamowite!

Posiadanie wędki na ryby bardzo się przydaje! Pływają tu ogromne ilości ryb, a świeżo złowiony tuńczyk prosto z oceanu – smakuje wyśmienicie!

janusz_ (7) [640x480]Nie ma jeszcze tłumów i tysiąca jachtów. Niewiele jest firm czarterowych, niewiele osób żegluje. W ciągu dnia można spotkać zaledwie kilka jachtów, więcej tych stojących w porcie, często na kotwicowiskach jest się jedynym jachtem.

Kto jeszcze nie był na Seszelach – polecamy gorąco! WARTO!

Pomagamy zorganizować wszystko – od zakupienia biletów lotniczych, wynajęcia jachtu, załatwienia jakichkolwiek formalności, po przygotowanie i monitorowanie atrakcji na miejscu.


Co warto zobaczyć?

Mahe – największa wyspa z archipelagu, górzysta, ale nie brakuje tam pięknych plaż. Warto wypożyczyć auto i pojeździć po górach – piękne punkty widokowe, lasy deszczowe. Warto skorzystać z taniej komunikacji miejskiej. Stolicą wyspy jest Victoria (sporo tu turystów), którą również warto zwiedzić. Plaże z większości są całkowicie puste, nie ma turystów, a Seszelijczycy korzystają z nich wyłącznie w weekendy.

gosia_t (43) [640x480]Praslin – mniejsza i dużo spokojniejsza wyspa Seszeli, z niewielką ilością samochodów. Koniecznie trzeba pojechać, najlepiej z przewodnikiem, do Parku Narodowego Valle de Mai, gdzie zachowały się palmy dające kokosy męskie i damskie. Ponoć dopiero po 20 latach żywotności palmy można rozpoznać, z jaką płcią koksów będziemy mieli do czynienia. Znane tu są jeszcze nocne dyskoteki z Kreolczykami i górskie wycieczki oraz przepiękne plaże. W Pralin znajduje się też jeden z 3 portów na Seszelach.

La Digue – mówi się, że to najpiękniejsza wyspa, aczkolwiek najwięcej tu ruchu i turystów. Pomiędzy rafami wchodzi się do drugiego z trzech portów na Seszelach (Port de la Passe). Warto opłynąć wyspę jachtem dookoła i stanąć na kotwicy przy plażach, do których nie ma dostępu z lądu – wspaniałe doznania! Warto też wypożyczyć rower i pojechać mniej uczęszczanymi szlakami do Parku Krajoznawczego, wówczas można popaść w totalny zachwyt – to na prawdę raj na ziemi!

Ile Bird – najdalej na północ wysunięta wysepka Archipelagu Seszeli, oddalona o 65 Mm od La Digue, dzika i tajemnicza, dookoła rafa, trzeba się dobrze postarać, aby odnaleźć wejście na ląd (tylko pontonem). To tutaj właśnie mieszka największy i najstarszy żółw na świecie – Esmeralda, który ma już ponad 200 lat!

gosia_t (53)2 [640x480]Aride – to prywatna wyspa założyciela fabryki czekolady Christophera Cadburry i ścisły rezerwat ornitologiczny. Ogromnie dużo tu różnorodnych ptaków (słychać je wszędzie) i krabów. Gęsty, soczysto-zielony las tropikalny wspaniale kontrastuje z białą plażą i krystalicznie czystą wodą Oceanu Indyjskiego, okalającego wyspę. Widoki niezapomniane!

St. Pierre – malutka, niezaludniona wysepka, znajdująca się niedaleko Curieuse, której nie sposób ominąć. St. Pierre jest najczęściej fotografowaną wyspą Archipelagu Wysp Seszelskich. Zachwycają wyżłobione pięknie skały, kontrastujące z barwną roślinnością. Warto stanąć obok na kotwicy i za pomocą maski i rurki podziwiać bogaty świat podwodny.

Curieuse – kolejny Park Narodowy, wyspa słynąca z tajemniczego lasu mangrowego oraz ogromnych, ponad 100-letnich żółwi, chodzących swobodnie po plaży i w głąb wyspy. Przy odrobinie szczęścia można natknąć się na rodziny Seszelczyków, organizujących sobie pikniki po drugiej stronie wyspy – bardzo ciekawe doświadczenie. Znajduje się tu również słynny dom Doctor’s House, będący niegdyś własnością Sir Williama MacGregora, który w II poł. XIX w leczył na wyspie chorych.

Zapraszamy serdecznie!

Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.

Do zobaczenia na pokładzie!


Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania… – Kapitanowie odpowiedzą na pytania, wytłumaczą, przeszkolą..

Kapitanami jachtów będą fachowcy, jak zawsze, osoby znające akwen, lokalne zwyczaje, żeglujące wiele lat po karaibskich wodach, chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy, a w okolicach raf – pozostaje nam tylko dzienne żeglowanie.

W trakcie rejsu można zdawać na międzynarodowy patent ISSA Inshore Skipper lub ISSA Yacht Crew. Więcej info => tutaj.

Nasza Szkoła Żeglarstwa Talar Jachting jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich ISSA a nasi instruktorzy posiadają państwowe uprawnienia Instruktora Sportu w dziedzinie Motorowodniactwo oraz Żeglarstwo

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

fot. Talar Jachting


gosia_dubaj (11) (Medium)Decydując się na rejs na Seszele – warto pomyśleć o połączeniu go z wizytą w Dubaju, gdzie i tak planowana jest zazwyczaj przesiadka samolotowa. Podróż samolotem z Polski jest długa i wyczerpująca, nie mówiąc już o przestojach na lotniskach. Podzielenie jej na krótsze odcinki jest świetnym pomysłem, dzięki czemu można wydłużyć całą wycieczkę o zwiedzanie słynnego już Dubaju i wzbogacić wyjazd o kolejne niezapomniane wrażenia.

Wspomnienia z wizyty w Dubaju, zorganizowanej po rejsie na Seszelach => zapraszamy tutaj

Dubaj to młode miasto, zaledwie 30-letnie, a słynie z przeogromnych budynków.

Warto zobaczyć m.in.:

  • Burdż Dubaj – najwyższy budynek świata o wysokości 825 metrów, a tuz pod nim warto obejrzeć jedyne w swoim rodzaju pokazy fontann
  • Burdż al/Arab – najdroższy hotel świata, jedyny hotel 7-gwiazdkowy, który ma wygląd pracującego żagla (możliwe jest do zorganizowanie zapewne najdroższe śniadanie, jakie się kiedykolwiek jadło w owym hotelu, jedyny sposób na dostanie do so niego od wewnątrz, warto!)
  • Palma Dżumajra – usypana sztuczna wyspa w kształcie palmy i kolejna, odzwierciedlająca kontynenty świata
  • Hotel Atlantis – największy hotel na sztucznej wyspie z ogromnym akwarium, w którym pływają m.in. rekiny wielorybie i wiele innych, prawdziwy świat podwodny
  • Muzeum Dubaju– przedstawiające w ciekawy sposób życie Arabów
  • Wycieczka łódką (tzw. water taxi) słynną rzeką Dubaj Creek i kolejką górską – super wrażenia
  • I wiele, wiele innych…

  • SEZ – I:  11.02 – 21.02.2018 (10 dni rejsu + zwiedzanie Dubaju)
  • SEZ – II: 21.02 – 03.03.2018 (10 dni rejsu + zwiedzanie Dubaju)

    Zaokrętowanie: pierwszego dnia rejsu Mahe, godzina 1400
    Wyokrętowanie: ostatniego dnia rejsu Mahe, godzina 0900

=> planowane jest dopłynięcie do portu wyokrętowania wieczorem dnia poprzedzającego ostatni dzień rejsu

 

Planowana trasa rejsu:

Mahe – Praslin – La Digue – Ile Bird – St. Pierre – Curieuse – Mahe

  • Uwaga! Podana trasa jest tylko prognozowana i zależy przede wszystkim od warunków atmosferycznych 

seszele3

 

katamaran Lagoon 380 S2 z 2016r.

rok produkcji 2016
  • wygodna obszerna jednostka, sprawdzona
  • posiada 4 duże 2-osobowe kabiny  (mieści się dużo bagażu :-),
  • w sumie  jest 8+2  koi
  • są 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą oraz prysznic na rufie
  • przestronny salon, z którego wszystko widać,
  • stałe bimini
  • siatka na dziobie pomiędzy kadłubami (super miejsce do oglądania skaczących delfinów i opalania się)
  • w pełni wyposażony kambuz (z lodówką i piekarnikiem)
  • panele słoneczne, wntylatory w kabinach
  • jacht posiada również elektryczną windę kotwiczną, autopilot, VHF, GPS, sondę, wiatromierz, odtwarzacz CD z głośnikami, pełne wyposażenie nawigacyjne, ratownicze, PPOŻ, ponton (z twardym dnem!) wraz z silnikiem zaburtowym, drabinkę do schodzenia do wody, co ułatwia kąpiele, pełnolistwowy grot, inwerter, sprzęt ABC nurkowania, sprzęt do wędkowania i inne…
typ katamaran
długość 11,60 m
szerokość 7 m
zanurzenie 1,09 m
ilość kabin 4
ilość koi 8
WC/prysznic 2/3
zbiornik na wodę 2 x 250l
zbiornik na paliwo 150 l
silnik 2 x 20 KM

Cena: 1150 EUR

    • cena zawiera:
      • miejsce w kabinie 2-osobowej
      • podstawowe szkolenie żeglarskie
      • pościel, ręczniki
      • ponton wraz z silnikiem zaburtowym
      • sprzątanie po rejsie
      • ubezpieczenie NW na jachcie
      • pomoc przy załatwianiu wszelkich formalności
    • cena nie zawiera:
      • dojazdu (przelot samolotem z PL na Mahe to koszt ok. 2500PLN – 3000 PLN /zdarzają się okazje, a my trzymamy „rękę na pulsie”!/ pomagamy w rezerwacji!)
      • wyżywienia, opłat portowych, paliwa do jachtu, opłat parków narodowych => będą opłacane ze wspólnej kasy:
        ok. 220 EUR /osobę (składka do rozliczenia z załogą), kapitan zwolniony
      • kaucji 100 EUR/osobę (z czego 30 EUR zwrotne po bezawaryjnym przebiegu rejsu, pozostała kwota jest bezzwrotna, przeznaczona na ubezpieczenie kaucji)
      • własnych wydatków (wycieczki, puby, napoje procentowe)
      • ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą na czas wyjazdu (można rezerwować u nas w biurze, jesteśmy agentem firmy Allianz, wystawiamy polisy ubezpieczeniowe – turystyczne Tramp)
      • kilkudniowego pobytu przed lub po rejsie np. w Dubaju
    • warunki płatności: 
      • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% ceny rejsu
      • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu
      • w przypadku rezerwacji w czasie krótszym niż na miesiąc przed rejsem – opłata 100% w ciągu tygodnia od otrzymania umowy
  • inne uwagi:
    • dla chętnych szkolenie na patent ISSA Yacht Crew => gratis w cenie rejsu
    • dla chętnych – szkolenie minimum z manewrowania katamaranem => gratis w cenie rejsu

Przydatne informacje

  • nie potrzeba już wizy do Dubaju
  • paszport musi byc ważny min. 6 m-cy
  • nie są wymagane szczególne szczepienia
  • opieka medyczna jest na wysokim poziomie, jakby co…
  • należy wykupić ubezpieczenie od kosztów leczenia za granica na czas wyjazdu (polceamy siebie jako agentów Allianz)
  • więcej info wysyłamy już indywidualnie osobom zgłoszonym na rejs
  • w razie jakichkolwiek pytań – prosimy o kontakt
  • Wspomnienia z rejsu po Seszelach 2010 => FOTO

 Więcej info:

Warunki rezerwacji

  • należy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
  • następnie przygotowujemy umowę uczestnictwa w rejsie i wysyłamy ją
  • w ciągu 10 dni od momentu podpisania umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny rejsu
  • pozostała kwota płatna jest na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Kod rejsu

Termin rejsu

Telefon

Treść wiadomości

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125