Informacji zarejestrowanych w plikach cookies używamy m.in. w celach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika, a także w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeżeli pozostawisz te ustawienia bez zmian pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia. Zmiana ustawień plików cookies może ograniczyć funkcjonalność serwisu. OK, rozumiem

Szkoleniowo po Adriatyku – rejs 23.09 – 30.09.2015

Kod rejsu: C393 – S1

Termin: 23.09 – 30.09.2015 (7 dni)
Zaokrętowanie: 23.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 1700
Wyokrętowanie: 30.09.2015 Marina Izola (Słowenia), godzina 0900
Trasa: Izola – Grado – Wenecja – Rovinj – Piran – Izola
Jacht: s/y Free Spirit (Cyclades 393)
Cena:  1750 PLN

 

Szkolenia żeglarskie to nasza specjalność!

Wyszkoliliśmy już bardzo wielu aktualnie prowadzących samodzielne rejsy żeglarzy… Niektórzy z nich zajęli się nawet żeglarstwem zawodowo.

Dotychczasowi uczestnicy naszych rejsów szkoleniowych chwalą sobie przede wszystkim wysoki poziom prowadzonych kursów oraz atrakcyjność odwiedzanych miejsc. Nie tylko uczymy się, ćwiczymy i żeglujemy, ale również dopływamy wciąż do innych portów, zwiedzamy i podziwiamy śródziemnomorskie uroki.

kurs2Oferta dotyczy szkolenia na patent issa inshore skipper i issa yacht crew z egzaminem na koniec rejsu.

Zaczynamy i kończymy w słoweńskiej Izoli. Można tam bez problemu dojechać samochodem i taki sposób najczęściej wybieramy (najlepiej przez Brno, Wiedeń, potem Graz, Maribor, Ljubljanę i do Izoli, z Wrocławia to zaledwie 900 km, dużo bliżej niż do środkowej Dalmacji!), ale też samolotem (do Triestu) lub autokarem (do Udine). W razie potrzeby – możemy pomóc w organizacji dojazdu na kurs.

Będziemy ćwiczyć zwroty, stawać w dryf, wykorzystywać nawietrzność i zawietrzność, zacieśnioną cyrkulację na żaglach i na silniku, będziemy ćwiczyć podejścia i odejścia od kei, stawać na kotwicy i schodzić z niej, przetrenujemy żeglugę na prądzie i zrozumiemy pojęcie pływów (np. Wenecja!), będziemy trenować zachowanie się w sytuacji wypadnięcia człowieka za burtę, omówimy procedury postępowania w przypadku pożaru, opuszczenia statku, wejścia na mieliznę. Nauczymy się wykorzystywać wszelkiego rodzaju urządzenia nawigacyjne znajdujące się na jachcie, publikacje, opracowywać podejścia do portów, będziemy wspólnie omawiać i analizować prognozy pogody…

SANYO DIGITAL CAMERAKursy, jakie proponujemy – trwają 7 dni i są bardzo intensywne – niemal każdego dnia zamierzamy być w innym miejscu. Oznacza to, iż będziemy opracowywać wciąż nowe podejścia do portów, analizować zróżnicowane sposoby cumowania, poznawać organizację wciąż innej przystani.

Praktyczne wykorzystanie wiedzy żeglarskiej jest najlepszym nauczycielem, a Adriatyk północny – znakomicie się do tego nadaje!

Będziemy manewrować pod żaglami i na silniku, zarówno w dzień, jak i w nocy, stawać w portach raz „na dalbach”, raz „na mooringu”, czasem a long side, a czasem na kotwicy lub do boi, zwiedzać różne porty, różne państwa (możemy „zaliczyć” aż 3 państwa w ciągu 1 tygodnia!), poznawać nowe procedury i zwyczaje…

szkolenia_1Wiedzę teoretyczną będziemy zdobywać w takcie trwania rejsu, a także podczas wieczornych lub porannych spotkań – tematycznych pogadanek. Będą wykłady i ćwiczenia z nawigacji, locji, przepisów, ratownictwa, meteorologii, budowy jachtów, sygnalizacji i łączności, prac bosmańskich…

Wymagania egzaminacyjne oraz szczegółowy program szkolenia znajduje się tutaj.

Jednym słowem, będziemy uczyć się wszystkiego, co jest niezbędne do samodzielnego prowadzenia w przyszłości jachtu = > miło przy tym spędzając czas na ciekawym akwenie północnego Adriatyku.

Egzamin zostanie przeprowadzony przedostatniego dnia rejsu.

P1010312_mOsoby, które nie będą czuły się na siłach, żeby zdawać jednocześnie obydwie części egzaminu (teoria i praktyka) – mogą podejść tylko do egzaminu praktycznego, a na teorię przyjechać w wyznaczonym terminie do Gdyni/Gdańska lub do Wrocławia.

Pamiętajmy, że praktyka jest najważniejsza! Z samych książek wszystkiego się nie dowiemy! Im więcej ćwiczeń, tym więcej pewności siebie i opanowania, ale i… – respektu do morza…

Zwiększająca się ilość wypadków morskich, bezmyślnie podjętych decyzji, które w rezultacie doprowadzają do poważnych zniszczeń i wielu niebezpieczeństw – nakazują rozsądek i konieczność fachowego przeszkolenia!

Zapraszamy!


O akwenie…

SANYO DIGITAL CAMERA

Adriatyk północny to znakomity akwen –  i żeglarski i turystyczny. Do tego znajduje się blisko naszego kraju.

Można dolecieć samolotem do Triestu, ale najekonomiczniej jest dojechać tu samochodem
– zaledwie w kilkanaście godzin drogi i dotrzemy do mariny zaokrętowania.

Zaczynamy w Słowenii, w małej miejscowości Izola.

Auto można bezpiecznie zostawić na strzeżonym parkingu na terenie mariny.

IMAG2674Marina Izola zaskakuje żeglarzy swoim wysokim standardem, zupełnie jak w Chorwacji – toalety i prysznice czynne całą dobę, ciepła woda, plaża z dojściem do morza i wyznaczonym kąpieliskiem, restauracje i sklepy pod ręką, a do centrum miasta – 5 min drogi. Tylko ceny tutaj niższe niż w Chorwacji, a i turystów mniej :-) Bardzo przyjemne miejsce!

Niedaleko Izoli jest jeszcze inny przepiękny mały słoweński porcik, który warto zobaczyć => Piran. W Izoli i w Piranie byliśmy już wiele razy, m.in. podczas szkoleniowych rejsów na dawnego sternika jachtowego (filmik z kursu => tutaj i => tutaj ) i bardzo nam się tam podobało. W zeszłym roku również odwiedzaliśmy te strony północnego Adriatyku, a na obejrzenie wspomnień zapraszamy => tutaj.

Z innych miejsc, które powinny zwrócić naszą uwagę na Półwyspie Istria – to m.in średniowieczne, uważane (i słusznie!) za jedno z najpiękniejszych miast Istrii – chorwackie Rovinj, Park Narodowy Brijuni (archipelag 14 wysp) z rzymskim zamkiem, starożytnymi świątyniami Venus i Neptuna oraz największą atrakcją Archipelagu – nieogrodzonym ogrodem zoologicznym.

Amfiteatr rzymski w PuliByć może nawet zapłyniemy do Puli, gdzie znajduje się najlepiej zachowany amfiteatr z czasów cesarstwa rzymskiego, zbudowany w I wieku, w którym toczyły się niegdyś walki gladiatorów.

Po „drodze” jest jeszcze wiele atrakcyjnych miejsc, takich jak Porec => z bazyliką Eufrazjańska z VI w., gdzie można podziwiać wspaniale zachowane, złote mozaiki bizantyńskie, czy Vrsar = > które z kolei szczyci się największym w Europie kempingiem dla nudystów…

IMG_3429Jeżeli czas i warunki pozwolą można popłynąć w ogóle w drugą stronę – do słynnej Wenecji, która przyciąga ponad dwadzieścia milionów odwiedzających każdego roku. Z Izoli to raptem 60 Mm…

Z innych włoskich miejscowości być może uda nam się jeszcze dopłynąć do ciekawego Grado, położonego na lagunie nad Morzem Adriatyckim i połączonego groblą z lądem. Piękne miejsce do stania w centrum miasta, ciekawe wejście, polecamy!

IMAG2598Adriatyk północny to zdecydowanie jeden z najciekawszych i jakże urozmaiconych akwenów dla żeglarzy. Od lat organizujemy tutaj rejsy rodzinne, jak i rejsy szkoleniowe. Podczas tygodniowego rejsu można odwiedzić aż 3 państwa, poznać różnorodność portów i sposobów w nich cumowania, uświadomić sobie istnienie pływów i nauczyć się do nich dostosowywać (pływy ponad 1m!), podobnie jak prądów i szybkich zmian pogody…

Każdy znajdzie tu coś dla siebie!


Charakter rejsu…

Rejs ma charakter szkoleniowy, co oznacza to, że uczestnicy rejsu będą brali czynny udział w pracach związanych z obsługą jachtu oraz kambuza (kuchni). Podzielimy się na wachty, będziemy gotować na jachcie, stawiać i zrzucać żagle, cumować, kotwiczyć i uczyć się żeglowania…

Nie trzeba mieć doświadczenia, aby popłynąć z nami w rejs! Wystarczą dobre chęci i pozytywne nastawienie!

DSC04898Nasi kapitanowie to fachowcy, osoby znające akwen, lokalne zwyczaje, żeglujące wiele lat po przeróżnych akwenach, chętnie przekazujące wiedzę i łatwo nawiązujące pozytywne relacje z załogą.

Z nami można się wiele nauczyć!

Będziemy żeglować zarówno w dzień, jak i w nocy.

IMAG2603Każdy powinien doświadczyć widoku nieba pełnego gwiazd z dala od świateł miasta, zobaczyć, jak pięknie w nocy widać fosforyzujący plankton, jak statki są różnie oświetlone, jak zupełnie inaczej w nocy wchodzi się do portu…. Rewelacja!

Po zakończonym rejsie – każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu od kapitana, z zaznaczonymi odwiedzonymi portami, przepłyniętymi godzinami na żaglach czy na silniku. Opinia taka jest honorowana przez PZŻ oraz niezbędna dla osób, które w przyszłości chcą przystępować do egzaminu na poszczególne stopnie żeglarskie.

 

Talar Jachting

Od lat zajmujemy się organizowaniem i prowadzeniem rejsów i kursów żeglarskich po morzach - na przeróżnych akwenach świata. Pomagamy w organizacji czasu wolnego pod żaglami, przeprowadzamy jachty, szkolimy na stopnie żeglarskie i motorowodne. Uczymy manewrować, nawigować, pośredniczymy w czarterowaniu jachtów, doradzamy...

Kontakt

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

info@talar-jachting.pl

gosia@talar-jachting.pl

+48 606 715 125